onsdag 7 september 2011

saker jag måste sluta med.


Läste ett inlägg hos den HÄR tjejen. Aldrig tittat in där tidigare men gillade vad jag läste. Skrattade lite smått.

Listor är väl kul så vi kör på det.

Saker jag bara måste sluta med:

*Sluta med att inte säga saker som ploppar upp i hjärnan i tron om att personen/personerna i fråga inte kommer bry sig ett dugg om vad jag säger/läst mina tankar och redan fattat hela galoppen.

*Sluta psykotiskt inbilla dig att personerna jag precis umgåtts med tycker att jag är helt kocko i bollen och bestämt diskuterar, bakom ryggen på mig, alla korkade yttranden du bräkte ur dig vid flertalet tillfällen. Detta är visst en typisk mamma-grej för när man är i ett sällskap, med sina barn och för diskussioner så kan man OMÖJLIGT inte säga dumma saker. Ok, att vi är kvinnor med god simultankapacitet men inte någon kan både torka kräk, hämta ner klätterapabebis från soffbordet, bre en macka åt storebror, dricka kaffe och prata förnuftigt om sexlivet samtidigt.

*Sluta irritera dig till vansinne på de tre biljoner leksaker som ligger som ett hav i hela huset. Du har barn och dom leker, varje dag. Och vem är den största boven bakom inköpen till alla leksakerna? Moi. Och vem f-n dör av att där ligger grejer överallt lite då och då (inte alltid så klart. För någon gång måste jag ju bara städa undan det. Rubbat annars ju.)?

*Sluta svara din äldste son utan att ens hört vad han sagt. "Mamma, jag går ut i regnet i kalsonger och badar i en vattenpöl. Hejdå". Jag: "Jaja, ok, var försiktig bara!" "Mamma, kan du vara min häst?"  Jag: "Ja". Och i samma sekund hoppar ungen upp på ryggen på mig när jag står med händerna fulla av porslinskoppar och sorterar in ren disk från diskmaskinen. KRAS!

"Sluta använda hemska sjukdomar som svärord. Till exempel: CP-boxen funkar inte. Ditt mongohuvud (till Sambo när han fyrar av en grotesk min). Awful!

*Sluta med att sitta uppe halva natten, framför filmen som bara MÅSTE ses klart och sluta tyck att nu när barnen väl sover är det SÅ gött med egentid, inte vill man slösa bort den med sömn inte. För att sedan nästa dag vandra runt som en sliten zombie med nedsatt hjärnaktivitet och argt bankande huvudvärk och gnälla att jag aldrig får sovit och mår piss helt enkelt.

Nu ska jag sluta med att blogga för jag har en otroligt het Sambo på soffan som bara väntar på att få mysa en stund :).


Sov Gott/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar