måndag 12 september 2011

status: mio.

Heeej!

Mio här. Jag är 9 månader nu! Wiiih. 
Jag är glad, nästan jämt. Förutom när jag är trött eller har en fis på tvären. Jag är matglad. Äter gärna dygnet runt men det får jag inte för mamma. Macka med leverpastej är grymt gott...Eller, allt faller mig egentligen i smaken. Mosad avokado är ett supergott mellanmål. Prova själv!



Mamma och pappa trodde jag skulle bli lugnare än brorsan. Sitta snällt och observera, vara aningen latare. Nix, kan jag säga då. Jag är craaazy. Jag klättrar på allt. Hänger mig i allt (snart når jag nog Liv-lampan till mammas stora fasa, mohaha). Flyttar runt möbler (antagligen efter mamma). Och så kan jag flyga!!!


 Jag kan stå helt själv nu och tog ett steg senast idag, ett vingligt sådant men, märk väl, ett steg! Huge!


Jag kan snacka också. Jag kan säga "bappe" och då menar jag min napp. Jag vet var lampan är och ibland har jag klämt ur mig "pampa". Jag förstår lite ord och säger t.ex. "grrrr" när någon säger "Lejon". 

Jag är grym på att dansa. Skakar hela huvudet som en riktig hårdrockare (pappa har lärt mig). Fett ös!

Jag har fyra tänder och kan käka saker jag inte får. Igår knagade jag i mig lite bok och den gula färgen på vaselinburken.

Jag är hård i magen alltid. Inte kul att bajsa då men jag tror det blir bättre snart. Fått Lactulos....

Jag sover två pass på dagen och mellan 19-7 på natten (ibland vaknar jag halv sex och mamma och pappa ser bedrövliga ut då).

Alltså, i det stora hela är jag helt bedårande och charmar satan ur alla jag träffar.

Och jag skiner upp som en sol när jag ser storebrorsan och vill vara precis som han!!! Och så älskar jag mamma, pappa och min snutte.

Gotta go! Inte poppis att jag snor datorn från mamma. Hon är lite addicted om jag säger så :). Hörs om några månader igen.


Klart slut/Mio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar