onsdag 2 november 2011

pissed of.

Hej!

Jag skulle ta lite foton på mina busfrö (busfrö med stort B. För GUD vad jobbig dag vi haft! Helt galen! Mer om det sen :).) innan idag men det blev en film istället. Tryckte på fel knapp helt enkelt (därav den lodrätta bildvyn i början :)). Dock är jag glad för det för som de kan få en att skratta. Aston blir pissed of på brorsan ganska ofta nu för tiden och här har Ni ett bevis på det!


Ja, vad säger man! I princip hela dagen idag har sett ut så här. Mio vill vara med, Aston blir pissed of, skriker, gormar och till och med slår till lillebror ibland. Mio börjar störtböla. Jag blir förbannad. Gormar på storebror att man absolut inte får slåss och försöker förklara att Mio inte förstår och bara vill vara med. Aston blir ännu mer förbannad. Gapar, skriker och blir ledsen han med. Så med andra ord är jag rejält trött på mina barn just nu :) Redan! 
Aston har höstlov och får inte vara på förskola, Sambo jobbar som vanligt 5-20.30 och mitt semesterladdade batteri börjar redan ta slut :). 
Dessutom är jag rejält stressad över att Mio inte fått en förskoleplats. Troligtvis får han en inne i stan istället och det finns inte på kartan. Jag kommer aldrig hinna till jobb i tid. Mina sjukpenningdagar för Mio är slut och det är bara kaos i bygget med andra ord. Men vi har eventuellt en lösning och får hoppas på det bästa. Och skeppet har inte seglat än (säger man ens så längre :)). Rektorn på Astons förskola skall försöka hjälpa oss så gott det går och ordna en plats åt Mio. Håll tummarna!!! Får förhoppningsvis veta i nästa vecka.
Jaja.
Man får försöka tänka positivt. Men visst är det inte lätt alltid?

Ha det bra/Jennifer

7 kommentarer:

  1. Gud vad jag skrattade :-D

    SvaraRadera
  2. Hej Jennifer! Vilken underbar liten filmsnutt, även om Aston blev lite arg på lillebror så såg det så harmlöst ut här. Och hur gulligt när Mio stapplade iväg på slutet!

    Förstår verkligen att det är jobbigt att vara hemma själv med båda. Det är tungt för både kropp och själ. Jag får mycket hjälp av min mamma vilket jag är så oerhört tacksam för.

    Jag håller tummarna på att Mio får plats på Astons förskola! Så måste det ju bli!

    Vi hörs snart igen, KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Hej. Haha livet e tufft ibland ;)
    Men härliga pågar ändå o så fiina!
    Glöm inte svara på mitt mejl :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så söt han är när ha tultar iväg! :) Gose!

    Hoppas det löser sig med dagisplats. Går Aston på Emilia nu? För vad jag förstått det som är det bara 1-3 på Tall nu? Och på Emilia finns det väl plats?

    SvaraRadera
  5. Lovely....finaste kidzen. Din Aston är goaste storebroren alltså...
    Han säger faktiskt till ganska vänligt. Ska höra mina barn....el nä du vill verkligen inte höra. För då kommer du aldrig och hälsar på igen...
    Må gottast...
    Pss...jag är också stressad som ett a-s...men vi tar och ses när allt landat...
    Om det nu gör det ngn gång.Phuuu

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  6. Psss igen...hur många gånger ska vi skriva att vi ska ses egentligen...hahaha. A nu får vi ta tag i det ;)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Vilka fina killar du har! Tänk att precis sådär har Lilly också stått i sin Läragåvagn. Att det är så skoj att stå I den :) Vad fint han går, så gulliga små steg!! Kram Linda

    SvaraRadera