onsdag 23 maj 2012

fjellby and chaos.



jag gillar fjellby.
lises blogg.
grym.
titta in och inspireras tills ni storknar.




shit.
ni vill inte veta vad som försigår här hemma just nu.
mio har blivit galen.
han vill inte sova.
han bara skriker och sliter i sängen.
helt hysterisk.
han har varit vaken sedan vilopasset mellan 10.30 och 12 idag.
han brukar sova 2,5-3 timmar under dagen och somna senast halv åtta på kvällen.
under dagen har han fått två alvedon på grund av febern.
alvedonen har nog knäppat till honom.
jag avskyr läkemedel.
fler biverkningar än man tror.
aldrig mer säger jag bara!

och så aston som skriker från sin säng han med.
för att jag sade till honom på skarpen att gå tillbaka till sängen.
han skulle också dumma sig för att lillebror gör det.

orkar inte.
riktigt arg och irriterad nu.

man pallar inte hur mycket som helst.
hut synd det än är om ungarna.

mio är feberfri nu och borde vara aptrött.
heldeckad.

åh.

jag e så trött.



jag borde säga något som:
"bara att bita ihop, det går över så småningom."
jaaaa. 
men visst gör det det.
men efter 2 timmars skrik och trams blir en mamma galen hon med!



men tänk om mio inte vill sova för han har ont????
åååå :(!






kram//jennifer


4 kommentarer:

  1. ja jag borde säga något som "det går snart över" men jag vet att redan nu när jag skriver detta så har det redan gått över.
    Men ja shit det kan vara så krävande och malande och göra en halvt galen det där gnället och pipet och sjukdomarna.. tell me about it!
    Jag hade alla tre barnen inom 4 år, jag minns hur "kaosigt" det var ibland.. men jag finns här om du behöver miG! ;)
    Eller om du bara vill komma och svalka de där gossarna i poolen ett tag! :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag har vid något tillfälle sett en bild på en tjej som hade tatuerat in:
    This too shall pass! på armen,
    Och den är mitt mantra när det är som gapigast. (Kan trösta dig med att bara funkar så där... efter två timmars kaos är även jag ett skrikande paket. Det är vi alla...!)

    kram

    SvaraRadera
  3. :-) Jennifer.... I love the way you share and describe your life.... It could have been mine... a few years ago! big hug x

    SvaraRadera
  4. Haha..jag känner igen mig så väl! Tack för ett roligt inlägg och en fin blogg!
    Mvh Pia

    SvaraRadera