söndag 10 februari 2013

ett bröllop.


igår fick jag agera bröllopsfotograf :).
aldrig gjort något sådant tidigare och hade jag vetat att det var ett bröllop jag skulle fotografera hade jag kanske inte sagt ja från första början :).
40-årsfest var beskedet men till för en vecka sedan fick jag veta att mina goa grannar skulle gifta sig samtidigt.
jisses.
jag som har ett dåligt kit-objektiv, alltid fotar i dagsljus och aldrig med blixt.
hur skall detta gå?
och inte vågade jag säga något en vecka innan heller....:).
grannarna hade att stå i så det räckte.
när jag igårkväll sedan vandrar in i en lokal med bara furuväggar, inga direkt snygga tavlor på väggarna samt med belysning i form av gula lysrör från 60-talet så skrek jag hjälp inombords.
men men. inget att be för och jag försökte knäppa av bilder enligt brudens önskan.
inget posande här inte, utan bilder som visar känslan och som om jag egentligen inte varit där.
lättare sagt än gjort :).

här ser ni några fåtal bilder och jag är helt okej nöjd.
hoppas bara brudparet också blir det.
går ju inte att göra om liksom :).

där var inte ett öga torrt under en stund när vigseln var över och sångerskan sjöng en vacker låt samtidigt som den äldste sonen, 11 år, börjar gråta av lycka för sin mammas skull.
må tro att mina ögon inte heller var torra.
lyckan, glädjen och kärleken strålade genom alla och att ha få varit med på ett hörn gör mig för evigt tacksam.
de starka känslorna bland alla på plats var enorm och den liksom intog hela rummet, svävade i luften, likt magi.
den här stunden kan jag leva på ett bra tag.
tänk då hur brudparet och de nära och kära känner.
underbart!
grattis till mina underbara grannar! 

.......................................................

nu ska jag redigera lite bilder till.
mycket brus som jag tyvärr inte blir av med men å andra sidan kan det vara rätt så charmigt och vackert det med.
eller hur?




ha en fin dag//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar