onsdag 8 maj 2013

white curtains and sweet chaos.


för en väldigt lång tid sedan beställde jag vita gardiner i tunt linnetyg från H&M.
jag som länge varit emot gardiner kom på andra tankar.
vårt vardagsrum kändes bra kallt förr men nu, med skira gardiner som kan dras för fönstren så uppfattas rummet som varmare och mysigare.
dessutom luras ögat lite och vi fick någon decimeter till i takhöjd.

solen står och bränner här hela eftermiddagarna så gardinerna gör mer än estetiskt nytta (waoo :)).
de reflekterar tillbaka solljuset och rummet blir ingen bastu framemot 14-tiden.
snarare ett svalare växthus :).

undrar ni vad hammaren och stålvajern gör på bordet?
jo.
jag orkade inte/hade inte råd att ordna med riktiga gardinskenor så jag körde på en budgetvariant.
och, trots många vita spik vi taklisten, så blev resultatet riktigt bra.
och vi kan justera gardinerna bäst vi vill.


klickade av några söta bilder häromdagen som gör mig bra varm i mammahjärtat.
mio och pappa robin busar :).


på tal om bus.
min mamma nämnde häromdagen att en av hennes jobbkompisar undrade om vi verkligen hade så rent och fint alltid.
så som bilderna oftast visar.
ha, säger jag då.
99 % av tiden ser det ut så här :).
eller så ligger det 167 leksaker utspridda överallt.
jag kan inte säga hur många gånger jag svurit åt en leksaksbil som fastnat under foten.
dammråttor och smulor i hela huset.
deras rum är rena och fräscha en dag.
sedan blir det kaos igen :).
men vad f-n.
de ska få leka och busa.
det hör till.
och jag dör inte av röran.
utvecklar en del tics, men annars så reder jag det ganska bra :).


ett riktigt busfrö.
lite smått galen men så charmig att man svimmar.
du fååår stöka, så länge du är glad :).


igårkväll såg det ut så här.
trötta killar med solrosiga kinder efter en heldag i solen.
jag kan tycka att det här med mobilspelande är helt ok...sällan och ibland ;).




nu skall det jobbas vidare.
bokföring.
jisses.





kram//jennifer

1 kommentar: