torsdag 29 september 2011

perfekt kan bli irriterande.

Vitt, vitt, vitt. Detta var banne mig snyggt. Riktigt fräscht. Ska man köra vitt kan man lika gärna go all the way, speciellt i ett badrum där man oftast förväntar sig färg och träinslag för att mjuka upp den redan kalla inredningen av kakel och kromat. Men att ta ett varmt dopp i detta vita badrummets vita badkar måste ju kännas lite extra härligt och upptinande, eller hur? Jag gillar enkelt just nu, så är det bara. Bilden är från fantastiska Fantastic Frank.

På tal om någonting annat man utför dagligen i badrummet, dvs tandborstning, så ska Aston till tandläkaren idag. Vi försöker vara duktiga med den där tandborstningen. Morgon, kväll. Självklart. Men inte blir det några tvåminutersborstningar inte. Men han äter inte godis överhuvudtaget, det måste ju vara bra. Det återstår att se helt enkelt. Aston verkar förväntansfull i alla fall. Inte rädd. Vi har försökt skoja till det och gjort tandläkarbesöket till något roligt. Men vem vet, när det väl kommer till kritan så kanske han blir hysterisk.

För övrigt så spånar jag vidare på mina nya inredningsplaner och bara längtar ihjäl mig till att få börja. Jiiih! På måndag väntar IKEA besök för inhandling av garderobsinredning samt till BAUHAUS för köp av en heltäckningsmatta. Ja visst låter det 80-tal men jag är helsugen på en snygg, värmande matta att sätta fötterna på när man stiger ur sängen på kalla morgonen.

Bilden ovan, ingen som helst relevans till texten men visst var den ganska fin? Inte helt perfekt heller för hennes skrynkliga fot ser ut som vilken badande människas som helst. Sånt gillar jag. Perfekt kan bli irriterande, för det är inte verkligt. Det gäller ju allt, eller hur?

Ha en skön dag!

Kram/Jennifer

1 kommentar:

  1. Hej på dig, har du flyttat hit för gott?
    Snyggt har du det iaf...

    kram

    SvaraRadera