torsdag 8 december 2011

gingerbread santas.



Gingerbread Santas made by Aston 
(with a little help from his mom) and the lose of Santas leg is all due to a very clumsy dad :).


Ha en fin kväll, eller vänta....

...Hoppas nu ingen tog illa upp för att jag kräkte galla över tatueringar och dess negativa effekter innan.

Jag tycker bara att det är alldeles för mycket hysch hysch kring de negativa med saker och ting, och detta enbart för att gynna branschen och dess ekonomi.

Det är ju inte bara inom detta område man ser sånt.

Jag är mer än garanterad över att vi kommer dumförklara människan och vårt levnadssätt idag om några decennier.

För när det väl kommer till kritan är det konsumentens okunskap som styr marknaden, eller hur?

Hade alla arbetat för människans bästa och framför allt arbetat ihop så hade nog människan över lag varit en betydligt friskare individ.

Exempel: Hade alla, då menar jag alla, slutat servera godis och annat skit (detta inkluderar inte en hemmabakad pepparkaka då och då) till våra barn så hade vi förmodligen gjort våra barn och kommande generationer en stor tjänst, den största någonsin.

Hur lätt är det att hålla sitt barn från sånt skit, ja skit, om alla andra ungar får det???

Då blir jag the bad guy, i allas ögon, inte bara min sons.

"Korkad morsa alltså. Gud vad taskigt att han inte får äta sånt".

Jo, tror inte du säger så om några decennier vill jag lova.

Jag vill ha den HÄR BOKEN!


Hoppas fler köper den.....

Jag är smått, kanske alldeles för, vass i tonen idag, jag vet.

Jag har nog PMS, men ibland blir jag så sjukligt trött på....ja, allt och samhället framför allt.


Jag som skulle skriva kort, bara visa bilderna och sedan ge mig, men jag bubblar och får jag inte ut det så kan jag inte sova inatt :).

Hormonellt instabil, nja kanske :)....


Ha nu en fin kväll och glöm för allt i världen inte bort att TÄVLA om ett hälsosamt doftljus med mera.


Kram/Jennifer

2 kommentarer:

  1. Hej Jennifer! Jag förstår dig, tänker likadant om det där med att servera godis till barn. Man får göra sitt bästa för att lära sina barn vad som är bra att äta och vad som är mindre bra att äta.

    Tänkte på din ljusslinga från Granit. Har en likadan men har inte packat upp den ännu. Men har en annan ljusslinga också som inte blir varm, den är jättefin. Kika in hos mig så får du se den. Kan verkligen rekommendera den!

    Trevlig helg vännen! Hoppas blåsten ger med sig snart. KRAM Malin

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag mailade dig på adressen du angivit på din smyckesblogg angående att göra en beställning för någon vecka sedan. Jag tycker att du gör jättefina saker så jag undrade ifall jag fick beställa några armband som jag hade tänkt ge bort i julklapp?
    Med vänliga hälsningar Lotta

    SvaraRadera