tisdag 27 december 2011

i see you.

bild 1: av mig. 2, 4, 5, 6, 7: via pinterest (bl.a. pellas). 3: via Hannas room.

just some beauty.


bild: av mig av en döskalle.
jag är inne i en kreativ fas.
drömmer mig bort i vackra fotografier och bilder.
jag lever genom kameralinsen 75 % av dagen.
försöker förstå min kamera.
låter jag girig om jag påstår att jag vill ha en ny?
en systemkamera.
en bra sådan.
har ni tips att ge mig uppskattas det väldigt.
finns visst en kameradjungel också.


jag känner mig dessutom ganska glad.
till skillnad från förra veckan.
varför kan inte kvinnors humör vara lika neutralt som mannens?
no ups and downs.
bara glida liksom.
vad tjänar vi på det egentligen?
att vara moody menar jag.
kan vi använda våra humörsvängningar till något positivt?
bekämpa cancer?
mätta undernärda barns tomma magar?


kanske lever vi lite mer än männen???
lever med stort L menar jag.
får ut mer av livet?
men till vilken nytta om männen inte kan se skillnaden :).
och inte vi heller för den delen.


bild: via pinterest (theresa l).


hmmm.
jag vill veta.
kan vi se individer bättre än män?
med se menar jag se andras känslor.
ser vi dom och anpassar oss?
som vi kanske gjorde förr?
för flera tusen år sedan.
anpassade oss för situationen vi befann oss i.
för att skydda kvinnan och barnen.
vi kanske tänker bättre i stressade situationer.
männen agerar och vi funderar.
eller det är ju ingen direkt vetenskap.
så är det ju.
eller?


bild: av mig av mitt öga.


hmmm.
man kan inte förstå allt.
men visst får man lov att undra...
....och fundera.
likt en kvinna :).


nu, mitt i allt funderande, ligger Aston och gnäller i sängen.
orolig för han inte har sin napp.
vet inte vad vi ska göra.
man vill inte vara för bestämd.
man vill inte vara för snäll.
man vill, egentligen, bara att han ska somna :).


när han väl somnat blir det filmmys och fotmassage.
as usual.


vad hittar ni på?




kram/Jennifer 

1 kommentar:

  1. Haha! Så lustigt att jag köpte en kavaj-jacka till Milo på Hm i går :) 299 kostade den och modellen var riktigt snygg. Till de grå Mini Rodini jeansen och en enkel vit tisha på nyår tänkte jag. Skallförsöka hinna fota den nu och lägga upp innan vi sticker iväg till Busfabriken en stund :)

    Och tusen tack för tips om svart fluga. Söt du är. Har inte hittat någon svart bara en röd i sammet som vi körde på på julafton till jeansskjorta och vaxade svarta byxor. Och Milo kände sig dödligt! Han älskar fluga! :) Inom Kappahl i dag då, it is....

    Kramen'

    .

    SvaraRadera