tisdag 10 april 2012

tea time and i´m over thinking again.









ja, visst är det så.
man tänker för mycket.
speciellt när man tappar kontrollen över vardagen.
och rutinerna.
man är smått utsliten.
trött med stort t.

jag svarade malin som kommenterade i föregående inlägg.
"när humöret tryter så tar tankarna rodret.
som en försvarsmekanism.  
försvinn från verkligheten för den är inte bra för dig just nu.  typ. 
men så fort man är på fötter igen så skrattar man högt åt tankarna man hade. 
överanalytiska och överdrivna."
over the top liksom.
tyckte jag själv var ganska klok där, hehe.

men ju deppigare jag känner mig desto kreativare blir jag.
den delen av hjärnan blir nästintill dominant.
och jag försvinner in i min värld.
där jag känner mig trygg.
the fight or flight mechanism.
avbryter någon min kreativitet så kommer taggarna fram.

så funkar det säkert för alla.
tror ni inte?
hur funkar ni när ni känner att ni tappat kontrollen/läs: mår piss?

men bara man inte stannar för länge bara.
i sin tryghetsvärld menar jag.
få några grymma kickar men släpp sedan tankarna.
andas.

jag gömde mig bakom kameran ett tag.
när ungarna bjöd på te.
bordet skall troligtvis säljas.
det bara står i sovrummet temporärt.
ferm living kudden skall nog också säljas....
intresserad någon (mejla)?

men inte ungarna och slöfocksambo.
dom behåller jag :).


nuså.


fått några kickar.
några till väntar då jag ska bloggsurfa järnet.



ha det bra och glöm inte att resa hem från er trygghetsvärld igen.





//jennifer


1 kommentar:

  1. Fantastiska bilder Jennifer! Så duktig du har blivit med kameran!
    Kraaaaam

    SvaraRadera