lördag 10 november 2012

kitchen and jewels.


vi har lämnat bort barnen.
kök- och hallgolvet skall påbörjas.
vi ska spackla alla fogar samt på det nuvarande klinkergolvet.
två alternativt tre lager behövs så det kommer ta några dagar.
pjuh.
men det ska vi galet kul.
när det väl är klart skall vi limma en pvc-matta i helsvart med nästan samma look som en gummimatta.
priset är dock en tiondel av ett äkta golv i naturgummi och vi ger det ett försök.

@jenniferlevau instagram.

häromdagen fick jag ett ryck och började banka ner kaklet.
och nellad som man är så glömde jag handskar vid ett tillfälle då jag ryckte ner de söndriga kakelbitarna.
och ritsch.
ett för djupt hack i tummen och blodet sprutade.
klantskalle.
och det gör jag aldrig om för pi vad dåligt jag mådde ett tag efteråt.
svimmade nästan och var grön i huvudet.
men en bit på vägen med renoveringen har vi kommit i alla fall.



sedan blir det bara smycken för hela slanten.
jag har alldeles för mycket att göra nu känner jag.
dåligt planerat med det här med köket nu också.
min webbutik skall ju öppnas inom kort och jag är väldigt mycket efter.
smyckena ovan hittade jag via pinterest och något liknande skall jag satsa på så fort jag funnit material.
vad tycker ni?
i love it i alla fall :).



ha en grym helg!!!!





stor kram/jennifer

4 kommentarer:

  1. Det svarta sidenbandet med svart sten var fantastiskt fint! :) Kör på det! ;)

    SvaraRadera
  2. Fullt upp men som du säger det är kul att se det växa fram. Men en sak ha skyddsglasögon när ni knakar ner kakel, får du in en flisa i ögat så.........
    Jag kan ta barnen en stund i morgon om ni vill o nästa helg Köpenhamn med Aston om nu vädret håller i sig.
    Take care

    SvaraRadera
  3. Så spännande att ni är pågång med köket. (Väntar på att det ska ske något här hemma på köksrenoveringsfronten också.) Du måste vara rädd om dig när du renoverar...lite komiskt bara om du blev svimfärdig av blod.....med tanke på ditt jobb:) Söndagskramar m
    Psst. halsbandet med pärlor i olika färger var såå fint!!

    SvaraRadera
  4. Spännande med din webshop! Har så höga förväntningar på att den ska bli grymt snygg för det är ju din blogg (nänä känn ingen press nu ;)) Köket förresten, har förväntningar där oxå ;) AAAhhh nu är jag taskig, det kommer bli skitbra och jag kommer oooah:a och aaaaaaha:a så att mannen kommer komma in och undra vad jag sysslar med ;)

    SvaraRadera