torsdag 22 november 2012

mio.


mio :).
jag försökte ta lite porträttbilde rpå ungarna häromdagen.
och i all hast.
med fel inställning så gick det sådär märkte jag.
lite suddigt och mio ser inte vidare glad ut.
sorgsen.
men det var han inte.
bara precis just då.
fast väldigt söt ändå.
han fyller två år om ca två veckor.
herregud.
det kan väl inte vara sant?
men det är det.

.........................................


vet ni vad ungen säger imorse.
jag drar upp dom i vanlig ordning vid sex när jag ska iväg och jobba.
mio sitter och myser under sitt täcke i soffan och pippi är på på tv´n.
enligt önskemål och i vanlig ordning det med :).
ni vet då när proseluskan sjunger ria ra...!
"...vi kommer ifrån ria ra, ria ra, ria ra..."
osv.
mio älskar den låten och jag skulle tramsa till mig och dansade och sjöng och hoppade fjantigt förbi framför tv´n.
mio synar mig, utan en min och utbrister:
"du inte wrolig mamma".
jag stannade upp i ren chock och var tvungen att fråga.
"va sade du mio?"
tänkte att jag kanske hört fel.
inte kunde han väl sagt så.
"mamma inte wrooolig".
hahaha.
det sa han verkligen.
så jäkla komisk unge.
jag dog.
eller fick kramp i magen av en skrattanfall...
inte ens två år och säger "du är inte rolig mamma".
hahhaha.
klockrent.
jag tror minsann att jag är magiskt förälskad i mina små och det går inte en dag utan att de får mig att le, skratta eller ger mig kramp i magen.
ibland kramp på andra ställen med men det är ju så det är.
eller hur?
antingen får man skratt eller fnatt.
hela dagen lång ;).

.....................................

men nu till saken.
vad kan man ge den här lille tvåårige tvåan då?
jag för han har ju redan allt.
nästan i alla fall.



pussel.
pyssel.
böcker.
lite fräcka inredningsdetaljer nu när han börjar bli stora killen :).
acne´s scull förvaringsskål.
areawarés träbjörn.
till exempel.
leksaker i trä.
det uppskattas från min sida :).
lego duplo.
aston är inte redo att ge upp sitt än och visst ska lillskrutt få sitt eget lego.
trots att det är i plast är det en superbra leksak.
hållbar dessutom.
eller hur?

har ni nårra fina tips till mio?

för sedan kommer ju julen också.




nä men jisses.
måste gå.




vi hörs imorgon.
ska berätta lite om min butik och så.
och när den ska öppnas.





kram//jennifer

2 kommentarer:

  1. love your story about Mio... he's so cute!!!I have the same problem.. my son M will have his birthday on the 7th.... difficult when they have already almost all ;-) big hug...

    SvaraRadera
  2. Underbara lilla sötnosen. Det är helt sjukt att det redan gått två år sen du stod där med din fina kula ...
    Visst är dom väl för goa , barn är ärliga iallafall både på gott och på ont ibland;)
    Men såklart behöver han en vinterupplevelse :)) Få åka pulka och skoter ,det tror jag förstås ;)
    Nej skämt åsido men det är inte lätt, det blir så fort ett överflöd av materiella ting och för vart barn så växer det i leksakslådan. Tänk på Filippa som är nr4a och fyller år 2 dagar efter julafton :) Det är bra planering,tur att hon är tjej för det blir ju en del annat att önska än alla grabbarnas grejor.Men lego lego lego det är alltid kul och kul länge.Kanske utklädningskläder, en tur till Astrid Lindgrens värld vore väl något till nästa sommar. Vi var ju där med Maddi och Lizzy i sommras och vilken underbar dag det var! Det rekomenderar jag. Var han inte väldigt glad för det här med mat och fika, det finns kanske mer i "köks" väg som han skulle kunna få? Nåja du hittar säkert på något och han kommer att vara hur nöjd som helst :)
    kram på er alla

    SvaraRadera