onsdag 28 november 2012

x-mas inspiration and d i y.

snygg geometrisk juldukning av annaleena leino.
addera lite jullökar i glasvaser så det känns mer juligt vettja.

annaleena leino.
hon är helt otroligt talangfull.
älskar allt hon gör och hennes minimalistiska stil med udda detaljer faller mig alltid i smaken.
här har hon gjort en adventskaleder med vitt presentpapper, svarta siffror och lite maskeringstejp. sjukt snyggt och jag tänkte göra något liknande till mina kids i dagarna.

ännu en snygg kalender med enkla medel.
ut och leta grenar.
och varför inte spraya den helt svart?
med svarta paket och vita siffror.
en svart jul kan välaldrig bli fel?
mer kalenderinspiration via elisabeth heier.

gillar gillar gillar.
enkelt men ack så snyggt.
julpyssel med barnen, check.

ännu en talangfull dam med en stil är klockren.
duktiga pella hedeby/stil inspiration.
den vitsprayade grenen i sliten kruka föll jag för.


visst ja.
den här kommer jag ihåg från i fjol.
eller pella hedeby gjorde en liknande och det blev jättefint!
lite fina bilder att tejpa upp likt en gran.
mer behövs ju faktiskt inte.
bild ovan via pinterest.

ser ni julen?
den finns där men på ett försynt sätt.
blygsamt men charmigt.
sånt gillar jag.
man behöver ju inte ställa fram 23 tomtar för att få julkänslor.
enkelthet är min grej alltså.

adventsljusstakar d i y.
fyra stora muttrar och du är hemma.
guldmuttrar finns ju med.
snyyyggt!
och att måla 1-4 på muttrarna med svart färg kan ju inte bli enklare.



home by linn gör egna vackra stjärnor.
detta ska jag också prova.
ännu mer julpyssel att se framemot :).
helgsysslorna är bokade.
hmmm.
får jag tiden att räcka tro?
återstår att se :).



början av julen kan vara så mysig.
love it!





ha en fin dag//jennifer

1 kommentar:

  1. Jaaaa, fotogranen på väggen! Det kan man ju göra av alla julkort man får :) Bygga på uppifrån vartefter de trillar in i lådan. Tack för idén! Första året jag kom på nåt vettigt att göra med dem...
    Kram!

    SvaraRadera