lördag 13 april 2013

i want you so bad.

man tar sig ett bloggsvep så här på lördagseftermiddagen.
och efter ett tag finner jag, till min stora fasa, att mitt redan så kraftiga ha-begär av obetydliga, materialistiska ting har ökat markant.
det tog alltså tio minuter och sedan vill jag äga en massa snyggsaker.
på ont och gott :).
men.
man kan inte äga allt.
så är det.
och inte gör det en varken friskare eller lyckligare?
eller? hehe.
det sistnämnda betvivlar jag dock ibland.
visst blir jag lite gladare av nya inköp.
men hur länge varar det?
jo, lagom tills mitt överestetiska öga tröttnat och vill ha nytt.
men då säger jag bara:
-inredningsstylist!
det yrket ska man nog ta och satsa på, hehe.
rekvisitainköp!!! jisses.
jag hade gått bananas :).
men det hade ju varit ett måste då :).
äsch.
nu ska jag sluta drömma och istället överföra lite ha-begär till er mina goda läsare.
mohahaha.

kviddevitteskan fick mig att vilja äga denna bok.
jag hade totalt glömt hur mycket jag trånade efter lampan på skrivbordet, gubis PD1-lampa i krom.
tack fantastic frank för påminnelsen :).
perfekta sommarshortsen enligt mig och jag hade nog bott i dom.
gärna ihop med en sådan HÄR blus.
hur bra???
the organic oil co.s sortiment lanserades i dagarna och jag vill prova allt.
älskar sånt här.
organiska nödvändigheter i snygg förpackning.
och vet ni.
ni kommer få se dom i min shop snart.
jihoooo!
stolt som en tupp och längtar tills jag får prova mig fram bland de ljuvliga ekooljarna. 

sluta med dig pella ;).
mackapärdamens snygglampa triplex skapade ha-begär tack vare pellas styling som i vanlig ordning träffar mig rakt i hjärtat.

växlade några ord med josefin igår och fick nys om kannor och koppar i serax sortiment.
jag blev kär i tekannan häromdagen och nu står den i mitt kök.
ooops.
men en kanna och tillhörande koppar får gärna flytta in och ta plats bredvid ;).
och, säger bara om bordslampan från no early birds, åååååååhhhhh.
snart BEHÖVER vi ännu en köksstol :).
fast är man trött på eames nu när man har sett/ser den överallt?
ja, lite.
eller...
nä :).
skall det vara någon eames så skall det vara i detta utförandet.
jepp jepp.


fast ikea kan dom också.
fina adde/marcus arvonen.
kan få 36 sådana här stolar istället för en eames :).
men vad skall jag med 36 st till?



ha en superhelg mina vänner och glömt nu inte shoppa hos j. levau shop så jag kan shoppa vidare enligt ovan, hihi.





kram//jennifer


2 kommentarer:

  1. Thanks to my father who informed me concerning this blog, this
    web site is in fact awesome.

    Feel free to surf to my homepage: kadeemgv@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Ja, surafandet väcker tyvärr ett stort habegär även hos mig. Lika fint som vanligt här inne hos dig. Hoppas det går kalasbra för dig och din nya shop. :)

    SvaraRadera