söndag 28 april 2013

the organic oil co.


hejsan!

tänkte bara berätta att jag tagit in det svenska nylanserade märket The Organic Oil Co. i j. levau shop.
detta har jag väntat på!
ett svenskt företag som har fattat galoppen och har tänket.
ekologiskt och naturligt och etiskt för hud- och hår.
i fantastiskt snygga flaskor som absolut aldrig behöver gömmas utan blir en del av inredningen i badrummet eller sovrummet.
älskar sånt!

"VARFÖR SKA DIN HUD BEHÖVA PROCESSA SYNTETISKA ÄMNEN, ONÖDIGA TILLSATSER OCH VERKNINGSLÖS UTFYLLNAD? ORGANIC OIL CO:S HUDVÅRDSOLJOR ÄR HELT EKOLOGISKA OCH INNEHÅLLER BARA NATURLIGA OCH GIFTFRIA INGREDIENSER SOM ÄR BEPRÖVAT BRA FÖR HUDEN.
VI UTVECKLAR, TILLVERKAR OCH TAPPAR ALLA VÅRA PRODUKTER SJÄLVA I VÅR MIKRO-HUDVÅRDSFABRIK I MALMÖ."

text tagen från The Organic Oil Co.´s hemsida.

giftfritt skall det vara!



läs mer om varför ekologiska oljor är bra för huden HÄR.



jag satsade på de produkter jag hunnit prova och känt och klämt på.
en fantastisk kroppsolja, balancing & energizing, som gör huden mjuk och slät. huden får en väldig lyster.
och så har vi den bästa kroppsoljan för känslig hud, speciellt anpassad för våra små mirakel.
de skall ha det bästa. absolut.
hur kan man om möjligt ge dom någonting annat?


ansiktsoljan, antioxidant anti-age, gillade jag direkt. den gav huden en härlig solbränd ton.
det tog ett tag innan den absorberades ordentligt men sen så.
kan bara föreställa mig hur mycket naturlig magi den kan bidra med efter några månaders användande, tack vare dess höga innehåll av antioxidanter, ALA-fettsyror och andra näringsämnen.
håroljan, argan & marula, appliceras i topparna på vått hår.
mitt känns redan fylligare och friskare och det bara efter en och en halv vecka.



perfekt för alla egentligen.
stretch mark oil med d-vitaminrik baobab och lugnande lavendel.
men speciellt bra för gravida och ammande kvinnor.
eller för en hårt tränande man/kvinna som kan få bristningar när musklerna växer.
den ökar hudens elasticitet och motverkar bristningar tack vare babobadoljan bland annat.
jag kommer använda denna oljan trots att jag varken är gravid, ammar eller styrketränar.
och självklart då sörpla goda smoothies gjorda på renée voltaires  fantastiska baobab-pulver.
tror bestämt jag kommer hålla mig ung och frisk forever, hehe.


..................................................................................................................................



nu skall jag lapa d-vitamin i solen.
hellooo summer!


ha en härlig dag//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar