måndag 27 maj 2013

guide to paris: merci - 111 boulevard beumarchais.


lite mer från vackra och inspirerande paris.
fick veta innan vi åkte att MERCI, en underbar inredningsbutik uppbyggd i en gammal fabrikslokal, var ett absolut måste.
så ditt tog vi oss.
självklart gick vi vilse då också, trots karta och vägbeskrivning etc.
:).
det där lokalsinnet som min man envisas med att skryta om.
det fanns inte i paris i alla fall :).

............................................

här finner ni mer info om butiken MERCI och åker ni till paris någon gång och har samma smak och intresse som jag så får ni inte missa MERCI.

där fanns ett ljuvligt café också som vi var alldeles för mätta för att prova och det ångrar jag nu.

riktigt fin miljö och maten håller säkert lika höga mått som sortimentet.

om man inte orkar besöka själva aesops huvudbutik på rue du vielle temple så finns det en välfylld hörna här.
lampor.
dessa magiska lampor.


min man väntar i soffan ;) (eller inte naken och så utan vi ska se film....).
MEN...man va...!
fru jennifer levau.
börjar vänja mig.
ja, banne mig,....tror nock det.




ses imorgon.



fler bilder kanske?
vill ju inte vara tjatig :).




kram//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar