fredag 29 november 2013

my shallow x-mas wishlist.

1. överskåp i köket. eller bara ett par. levt med platsbrist nu i ett år och känner att jag orkar inte med det mer :). ikea har billiga bra varianter.
2. en ny garderob. blusen är från zara. kanske jag inte direkt önskar mig just den blusen men bara lite kläder som inte är mer än fem år gamla.
3. eames occasional soffbord har jag drömt om för länge. och jag lär drömma ett tag till men bordet står fortfarande högt på min lista.
4. bestämt mig. två thonet stolar, svarta, med rottingsits. en med karmar och en utan. till köket.
5. jag måste föra agenda. måste. jag börjar bli gammal. har för mycket i huvudet. the mother nature calender/artilleriet är sanslöst fin!

therese sennerholt fortsätter fresta med prints.
urban walk.
hennes skor. fotat av hennes vän R.
älskar!


jag är beroende av aesop.
punkt.



ja, hörrni.
man kan önska sig fördärvad av obetydliga prylar.
men hur mycket man än äger, hur fint man än har hemma så är det ingenting värt om man inte själv är lycklig och mår bra.
och hade det inte varit för internet, sociala medier och deras eviga tillgång till bildflödet, inspirationen och försäljningsknepen så hade man nog varit just nöjd.
för vet man inte att det existerar så kan man inte tråna efter det.
eller hur?

ytligheten tar över vårt samhälle och jag är ganska mätt på det för tillfället.
sorgligt men sant.
stackars våra barn som växer upp i denna vansinniga värld.
nu driver jag ju en webbutik samt är aktiv i sociala medier och jag vet att jag är en av dom som kanske skapar habegär hos någon annan och när jag tänker på det skäms jag.
just nu gör jag det i varje fall.
nästa vecka känner jag kanske annorlunda.
det går i vågor det här men sedan jag öppnade butiken har jag kommit ett steg närmare "ytligheten" och jag börjar bli mätt. proppmätt.

hur känner ni?


ber om ursäkt för mitt slöddrande.
jag var bara tvungen att vädra tankarna.


nu ska jag se till att jobba :).



ha en underbar fredag <3!





vänligen//jennifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar