torsdag 30 januari 2014

textilier och skinn.


värmer mig med värmeljus och grova textilier om dagarna.
tar gärna en paus under täcket i soffan med en tidning, och en het kopp te.
kuddarna från afro art tröttnar jag aldrig på.
de har den där ruffa känslan i tyget som jag gillar skarpt i kuddar, täcken och filtar.
det måste vara någon form av struktur i tyget annars gör textilien mig ingenting.
den svarta stickade är från h&m och har varit i mios rum sedan köpet men nu landande den här.
just med syftet att tillföra värme till rummet.



vårt köksgolv är sådär rent :).
jag gillar iofs att det är fläckigt och uppfattas som lite smutsigt men en dammsugnung hade nog inte skadat.
det är bara så otroligt svårt att ta tag i små enkla saker, som dammsugning, nuförtiden.
inte nog med att det är täckt med smulor, det är frostbitande kallt. har man inte på sig lurviga muffs så värker det i tårna efter några sekunder.
misstänker att även här har värmeslingorna lagt av :).
skinnet fick ta plats där iaf, efter att ha sett bilden i mitt sensate inlägg.
perfekt.
skinn kan man flytta runt precis vart man vill.
bra grejer :).
och det ger verkligen en känsla av värme.


catherine lovatts karaff är slut i lager hos serax men hoppas på att den kommer in snart igen så jag kan ta hem några till j. levau shop.
en av mina absoluta favoriter.


den lilla cremevita vasen med söm kommer i alla fall landa i min butik snart, ihop med lite annat nytt från serax.
jag är så kär i den.
lite vårkvistar eller en blombukett i den höga vasen hade inte varit fel.

....................................


känner att dom här små detaljerna gör mitt hem just nu.
en hållbar bas med ett ständigt byte av konst, prints, vaser och andra små detaljer håller den där härliga känslan av nytt vid liv alltid.
nytt, inspirerande, enkelt och trendigt.
trendigt. 
gillar egentligen inte det ordet.
trender kommer och går, så är det ju.
oftast för att vi konsumenter ska öppna plånboken igen.
men å andra sidan så tillför trenderna en ny känsla som ger en en kort men grym kick.
alla söker vi efter nytt.
alla söker vi efter småkickarna som gör livet värt att leva.
och alla kickar är väl mer eller mindre beroendeframkallande och mer eller mindre farliga.
en ny pryl då och då är iaf bra mycket hälsosammare än en liter godis en kväll, ett paket cigaretter en helg eller en rejäl fylla.
eller hur ;)?


nu kallar kidsen och högen med disk.

jätteskoj :).




vi ses//jennifer som tror hon ska försöka blogga lite mer. det ger mig en kick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar