torsdag 13 februari 2014

perfection on 20 m2.


man kan bara inte få nog.
trots att jag bläddrat i Residence senaste nummer sådär 29 gånger redan så tappar jag hakan varje gång jag ser Josefin Håågs, med bloggen 20 kvadrat, och hennes frus lägenhet i Stockholm.
bilderna är tagna av Kristofer Johnsson och Lotta Agaton har varit med på ett hörn och stylat.
men troligtvis har Josefin inte behövt mycket hjälp :).

de grå tonerna, fotografierna, inslagen av ljust trä, svart, brunt och vitt.
golvet!!!
jag hade kunnat dö för det golvet.
ja, allt egentligen.
naturmaterial och underbara textilier.
rufft och färglöst men ändå med en varm och mysig känsla.
allt är precis så som jag kunnat tänka mig ha det.

så bara några minuter efter jag bläddrat i tidningen och sett Josefins lägenhet så hade jag redan flertalet nya ideér om hur jag vill förändra i vår lya.
tunna tavelramar i ljust trä till att börja med.
nya fotografier och jag önskar att jag hade kunnat ta några egna och placerat i ramarna.
får kanske tid nu när vi går mot ljusare tider.


jag kan tycka det är ganska otroligt att någons stil kan träffa en rakt in i hjärtat.
som om denne läst mina drömmar och känslor och gjort verklighet av dom.

grymt och tack josefin, emma och residence magazine.


...............................................................................




nu badar kidsen.
skriker och stänker.
skrattar och skriker igen.
jag skulle egentligen ha städat i kontoret men jag fastnade här.
tog en snabbtitt i min blogglista och fastnade hos 20 kvadrat :).

imorgon blir det blodcentralen.
jobbar där måndag, tisdag varje vecka och så varannan fredag.
försöker packa, posta och svara på mejl så ofta jag bara kan.
men lördagar brukar jag ta fritt.
en dag i veckan är väl inte för mycket begärt :).
fats jag är inte lika stressad längre.
jag har fått mer energi sedan jag började ta D-droppar och insett att jag inte dör av frisk luft direkt.
snarare tvärtom.
även om det känns som jag inte har tiden till att ta den där promenaden så får jag igen det sen.


nu får jag väl slita mig.



ungarna skriker.






ha en fortsatt fin kväll//jennifer


4 kommentarer:

  1. To die for!!! En fin alla hjärtans dag till dig i morgon!

    SvaraRadera
  2. Underbart hem! Nåt tips på vart man hittar fina träramar? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag vet inte :(. Fick höra Åhlens så ska kolla där. Googlat mig runt men utan lycka. Återkommer om jag hittar några fina.

      Radera
  3. Jag kan inte få nog av bilderna. Så jäklars fint.

    SvaraRadera