söndag 21 september 2014

our visit to copenhagen (part 2).


photography by jonas bjerre-poulsen.
for more images and facts see here.

ja, vad säger man.
får man se följande bilder sväva runt i bloggvärlden och dessutom höra diverse lovord från höger och vänster så måste jag få samma upplevelse irl.
så jag bokade ett bord till mig och mannen.
självfallet.
matupplevelser i kombination med en miljö som berör mina sinnen på djupet är det bästa jag vet.
det här är värt att lägga pengar på :).


från vårt hotell sp34 så vandrade vi på lördagskvällen några hundra meter nordväst, förbi en liten insjö med tillhörande gunga, och fann höst i en gammal vacker stenbyggnad.


@jenniferlevau.
här tog ett glatt tjejgäng plats och fick därmed en privat och magisk atmosfär helt för sig själva.
norm architects och menu är hjärnorna bakom den fantastiska miljön.


förrätt; kammusslor.

oväntade aptitretare.

ja, jag må säga.
det var verkligen en upplevelse och både jag och robin var bra hänförda över smakerna på alla sex rätter.
surt, salt och sött i en magisk kombination.
utsökta, ovanliga och huvudsakligen ekologiska råvaror från naturen i samma anda som miljön.
våra favoriter blev förrätten råstekt hummer och huvudrätten ribeye.
nya smaker när de är som bäst.

varma rekommendationer från oss alltså.


+++++++++++++++++++



nu blir det söndagshäng.
efter denna helgen så är jag helt färdig.
astons ögoninflammation och förkylning har släppt i alla fall.
att vabba är tuffare än att arbeta :).
jag har målat och inrett mios rum samtidigt som jag varvat målandet med bullbak till fyra fotbollslag.
helgkvällarna tillbringandes i gott sällskap och liiite för mycket vin.
men det är det värt :).
jag fick dessutom träffat en massör (en vän till en vän) som sköt rätt mitt bäcken som hade hamnat snett.
inte så konstigt jag haft så s-tans ont.


+++++++++++++++++++


j. levau shop jobb väntar imorgonbitti sedan beger jag mig till blodcentralen för lite kvällsjobb.
pust.
iofs så har jag kanske bara ett av mina två arbeten kvar snart.
nu när sossarna tog makten så kan vi småföretagare säga tack och adjö och så får vi kreativa själar dämpa den livslusten och knaga på som en annan bitter kärring tills vi antingen går in i väggen eller blir sjukskrivna av fysiska besvär orsakade av en oergonomisk arbetsmiljö.
min rygg och mina handleder är ett bevis på det.
och japp, jag är bara 31 år.
men visst.
det finns inte pengar till sådana "oviktiga" ändamål.
det är ju desto viktigare att vara bäst i världen på att ta in flyktingar och invandrare, inte att se till att dom får livskvalitet, stöd och utbildning, utan bara att dom med öppna armar  får komma hit till oss godhjärtade svenskar.


+++++++++++++++++++



ursäkta mig.
jag som lovade mig att inte yttra mig politiskt mer.
f-n.
men jag kan inte hålla mig.
allt detta hattande från "regeringen" och allt detta skitsnack från alla de möjliga håll.
rasister hit och främlingsfientlighet dit.
det är bara ord.
detta är inte demokrati!
och detta är inte vad som får sverige att hålla ihop.
och gillar detta tänket som så ofta försvinner bakom idioter med järnrör.






kram//jennifer (som röstade M men som lika gärna kunnat röstat SD för jag är banne mig realist)





1 kommentar:

  1. fantastiskt mysiga bilder. nu vill jag tillbaka dit! må gott fina du ♥

    SvaraRadera