lördag 17 januari 2015

rays of light in the livingroom gives me new energy.

vardagsrummet badandes i gårdagens solsken genom iphone 5 linsen.

godmorgon.
eller.
snart är det lunchtid men jag fick sova ut.
halv nio steg jag upp.
inte utvilad det minsta tack vare mardrömmar som på senare tid jagat mig nätterna igenom, men ändå.
bättre än att stiga upp kvart över fem.
när mardrömmarna kommer börjar jag bli orolig.
så är det någonting i min hormonbalans som inte riktigt stämmer.
jag har varit fri från dessa nattspöken en längre tid nu så när de dyker upp igen blir jag rädd.
hemska mardrömmar.
jag blir oftast utfryst, mobbad till och med.
och min farmor, som varit död i tio år, visar sig i olika sammanhang.
och hon beter sig alltid så konstigt.
besatt!
hmmm.
läskigt.



igår morse var jag inte människa men så fort solen visade sig så försvann min zombie känsla helt.
ljusterapi deluxe.
behövs verkligen.
just vid denna tiden på året så drömmer man om resa till solen.
jag tittar dagligen på fantastiska resmål och hoppas på att vinna en stor summa pengar på nästa trisslott.
för detta året vet jag inte vi har råd.
vi måste spara, och verkligen buffra lite till trädäcket som vi så gärna vill ha.
vi gjorde en budget häromdagen och om vi är duktiga kan vi resa till solen nästa år.
håller tummarna!




ibland är det roligt att ta en bild på sig själv.
jag blir oftast deprimerad efter att ha sett mig själv på bild.
det finns många saker som jag inte vill vara medveten om för det gör mig osäker och jag tappar självkänslan.
men jag är fast med detta facet nu och kan inte göra mycket åt det.
rynkorna blir allt fler.
näsan slutar visst aldrig att växa.
och påsarna under ögonen blir alltmer framträdande.
speciellt nu på vintern då luften är så torr.
fast jag är nöjd med vissa saker också, absolut.
och det är väl de få sakerna jag bör fokusera på.
efter insidan.
den bör vara prio 1.
jag har många skavanker på insidan men personligheten åldras aldrig på samma sätt som utsidan.
den kan bli yngre och starkare.
ödmjukare och vänligare.
om man bara anstränger sig och arbetar med den biten mer än allt det ytliga runt omkring så kan man förändra den till det bättre.
inte sant?
och insidan är den som man kommer få förlita sig på när utsidan har bleknat....


kökshörna.
glad över thonet stolen, det senaste tillskottet.
en stoloholic...det är jag det.

nog om det.
jag fick in jättemånga ordrar igår tack vare min fri frakt fredag :) så jag har att göra idag (TACK).
blir till att packa och ha mig fram till 15 för sedan tar jag helg.
vi ska träffa grannarna och laga god middag och kanske spela spel.
ska bli mysigt.
behöver ungås och prata av mig.



hoppas ni får en mysig dag!





kram//jennifer levau

2 kommentarer: