torsdag 22 september 2011

torsdag.

Jag andas ut. Häller upp andra koppen kaffe och lutar mig tillbaka mot diskbänken. Kaffet är så mycket godare idag. Jag blundar och försöker inte tänka på diskberget bakom mig, på de illaluktande matresterna efter gårdagens middag, på högen tvätt som tittar fram i tvättkorgen. Jag försöker inte tänka på allt som borde göras, som jag vill göra, som måste göras. Jag bara andas in och ut, lugnt och stilla. Tar ännu en klunk av kaffet. Jag vet att snart, vilken sekund som helst, är min lugna stund över och barnen kommer istället skrika efter uppmärksamhet och jag kommer sugas tillbaka till verkligheten,. Swooop säger det, som en strumpa som råkar dammsugas upp i all hast. Min morgon…..I ett nötskal….Men jag älskar mitt liv, mina barn, vårt gemensamma kaos. Om jag hade haft tid att njuta med mig själv alltid, hade jag nog inte uppskattat det lika mycket.

Ha en fin dag! Nedan bjuder jag på lite Torsdagsnjutning i en helt annan form än kaffesörplande mot diskbänken. Saker jag gillar just nu.

 Underbar matplats via Emmas Designblogg.

 Härligaste pyjamasen med en måne på från Popupshop.

 Varpunen kan.



The Moon Boot is back.

Höstens finaste långkjol har Zara.




Det bästa för ditt hår just nu. Påstås det. Jag har själv inte provat än men har klickat hem en HÄRifrån.

Jag saknar mina leostrumpor som det gått hål på. Vill ha fler. Från Lindex.

Therese Sennerholts nya, lite smutsigare prints.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar