fredag 23 september 2011

flipp eller flopp?

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta över mitt fransade halsband som jag pulat på en tid :). Tycker dock det har en viss charm över sig, lite coolt sådär. Mockabanden krullar sig och behöver plattas till lite. Får placera dom under en tidningshög en dag eller två. 
Vill Ni ha ett likadant så köp en grov bronskedja, ett bronslås och flera meter mockaband och börja knyta. Riktigt avkopplande och roligt.
Jag kanske ska ta och ge mig på ett liknande halsband, med lite färre band och i en annan färg. Mörkblå kanske? Grått? Cecilia Blankens hade en sådan variant. Snyggt!
Vad tycker Ni? Flipp eller flopp?

Nu ska jag ta och bädda ner mig under sängen en stund. Jag trodde jag fått lunginflammation och for som ett gehu till akuten igåreftermiddag (är lite av en hypokondriker haha). Ont i rygg, lungor och hostar. Men det var nog ingen lunginflammation utan en trist förkylning som bosatt sig i lungorna. Så vila, vila, lite städ, röj och vila igen så blir det nog bra :). Men känner jag mig själv rätt så blir det snarare mycket städ, röj och lite vila med en kaffe och nya mama.

Ha en mysig fredag! Tänk, äntligen här igen. Fina fredagen med myset, filmen, tända ljusen och ett glas rött. Men kanske hoppar jag glaset röda. Förkylning och alkohol går inte bra ihop. Men Ni kan väl ta en klunk för mig med :).

Kram/Jennifer

1 kommentar: