måndag 26 september 2011

your day will go the way the corners of your mouth turn.

När Sambo och Aston var på badet idag gick jag och Mio hemma och pulade, mestadels i köket som jag var så satans trött på. För mycket skit och pynt överallt. Rörigt intryck. Rensade bort och skalade av/tryckte in en massa i köksskåpen. Pustade ut och blev för stunden relativt nöjd trots att jag fortfarande kräks galla över vårt avskyvärda golv (som jag dock skonade Er från idag, snällt va? :)).

Under min älskade Liv fick ett fat från GRANIT ta plats med lite ljus inför mörkare höstkvällar. Vi spenderar ganska mycket tid i köket helt plötsligt. Många middagar kommer alltså att avnjutas där i höst/vinter och vad är då inte mysigare än en massa ljus samlade mitt på bordet. Mattan är en jutematta med skinn som jag köpte hos Can Can interiör när vi flyttade in (som tyvärr inte finns kvar men dom har fått in massor av andra fina mattor). Gillar den massor! Skinn, jute och stål funkar så otroligt bra ihop. Morteln i marmor som jag gömt undan ett tag fick komma fram igen. Den ärvde jag av farmor när hon dog. Affektionsvärde plus väldigt snygg just nu.

Höstens mys med tända ljus är som sommarens grillkvällar i solen.

Kram/Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar