tisdag 27 september 2011

en touch of old school.

Barnrumstankar. Astons ska ju få nytt rum. Vårt nuvarande sovrum skall bli hans. Det ska bli så sjukt kul och jag har redan miljontals idéer. Jag tänker svart, vitt och grått (surprice :)). Jag tänker en hel vägg med griffelfärg. Jag tänker dold förvaring, smart förvaring och udda förvaring. Jag tänker industrikänsla möter grafiskt möter djur och natur (Aston älskar djur). Och en touch of old school.
 Inget barnrum direkt, jag vet, men en helvägg med griffelfärg är jag väldigt sugen på. Vad tror Ni om det? bild via mitt söta lilla hem.



förvaringslådor i zink från GRANIT.
Lou Lou Ghost barnstol från Kartell. En röd tråd i vårt hem är just Kartell. Älskar den transparenta plasten i deras design.

 Gamla koffertar, väskor och slitna gummikorgar. Kanske hängandes på väggen.
bild via STIL inspiration. Gorillakudde/AREAWARE.

Färglös truck, precis min smak/AREAWARE





Naturinspirerad förvaring från IKEA.

The Lamp från IKEA.Den perfekta pojkrumslampan, den perfekta lampan överallt egentligen. Fler gummikorgar och lite coola kartonghus/our childrens gorilla (ej i tillverkning längre men varför inte pyssla ihop några egna).

bild via STIL inspiration.
Älskar detta! Stolarna, planschen (måste fixa), väggskåpet...Ja, allt. bild via mitt söta lilla hem.

Gummilampslingan/GRANIT är jag fortfarande svag för. Kanske gör som Sofia/ Mokkasin och knyter ihop den till en taklampa. Så snyggt. Så lekfullt.

Just nu alltså, tänker jag så här. Men jag fortsätter tänka, fundera och inspireras. Kul, kul, kul.


Ha en bra dag/Jennifer

2 kommentarer:

  1. Hej! Så fint du har här! Gillar upplägget skarpt! :) Kramar //Pella

    SvaraRadera
  2. Så fint här är inne!

    kram

    Maria

    SvaraRadera