söndag 23 oktober 2011

fotbollsträning och industriskolkänsla.

Mio i Astons nya rum. Griffelväggen är poppis och trots mina goda försök till att få det att se snyggt ut så kladdas det hejvilt hela tiden :).
 Godmorgon! 

Eller egentligen godmiddag för vår del :). Vi tog initiativet och åkte med Aston till hans första fotbollssträning väldigt tidigt imorse. Fotbollssklubben har anordnat lite lek med boll varje söndag vid halv nio för barn mellan 3-5 år. Kul och Aston gillade det verkligen! Roligt när dom kommer upp i åldern för sådana aktiviteter, både för hans del (såklart) och för våran del då vi får träffa lite nytt folk.

Lite glimtar från Astons nya rum alltså. Ps-skåpet från IKEA rymmer ritblock, pennor och pyssel samt finare böcker (så inte lillebror kommer åt dem :)) och en massa spel och annat smått som man vill dölja för ögat (och för lillebror då som sagt). Perfekt och väldigt snyggt. Lite industriskolkänsla från både skåpet och griffelväggen.

Det är en del kvar att göra i rummet. Ny taklampa skall fixas. Eller den är redan inhandlad, jag skall bara "sladda om den" så den passar takuttaget. Ett Ikea-besök väntar i dagarna och då ska bland annat lite vägghyllor införskaffas.

För Astons del, vad gäller byte av rum, så har det gått ganska bra. Läggningen är lite orolig fortfarande och han säger att han vill sova i sitt gamla rum. Men det går (efter det att hans gosedjur övertalat honom :)) och han sover gott. Tror bara att han måste vänja sig i några veckor. Omställning av alla slag är ju ganska oroväckande för ett barn, det vet man ju.

Jaha! Nu blir det bullbak och armbandstillverkning. Som Ni märkt har jag varit ganska fåordig här på bloggen (förutom nu då :)) och är dålig på att kommentera hos Er och det beror huvudsakligen för att jag haft händerna fulla med alla beställningar jag fått in :). Verkligen superkul men det tar lite tid....92 armband på mindre två veckor. Pjuh! Men jag tycker, som sagt, att det är jätteskoj.

Ha en mysig söndag! 

Kram/Jennifer

3 kommentarer:

  1. Å så fint det ser ut...du kan liksom få till det. Längtar till vi ska få till en date...hemma hos dig :)
    Så kul att armbanden är poppis...men det är ju inte konstigt för de är as snygga. Jag får bara inte tummarna loss att beställa fler...barnen ville så gärna ha.
    Och det där med att kommentera , är mest "uslast" i världen på det...shit man är så glad man hinner kika in till alla underbara bloggar...
    Ha en uuuuunderbar dag,Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Så fin pojk du har! Och det där skåpet gillar jag. Vad snyggt Aston har det på sitt rum. En fråga, kan man liksom dela det där skåpet i två tror du? Jag såg i en inredningstidning då de hade gjort en lång radda med olika plåtskåp och hurtsar från Ikea. Och då tror jag att de liksom hade ställt "överskåpet" från ert skåp direkt på golvet. Tror du det går? Skulle gärna vilja ha något liknande i vår hall. Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Så ni är på fotbollsträningen. Wilma ville, sen ville hon inte. Va synd för då hade vi ju träffat er. Men man vet inte om hon ändrar sig. Men sen iofs så är det ruskigt tidigt. Hua! Jag känner många som är där med sina morgonpigga barn...

    Superfint Aston har fått det. JAg vill se mera! :)

    Puss!

    SvaraRadera