tisdag 11 oktober 2011

skir blus och ruffa jeans.

 , jag kan inte fatta att jag ens publicerar detta inlägg med en bild på min ass. Där jag spänner och verkligen försöker få den att se spänstig ut när den egentligen, om jag slappnat av hängt nere i knävecken :). Men grejen är den att jeansen har en grym bakdel med snygg blixtlåsdetalj. Så snyggt! Gillar enkla men utmärkande detaljer. 
Dessutom tyckte jag att jag var skitcool i lördags (haha) i min nya ljusgrå, skira blus från Indiska (299 kr) och mina nya svartgråslitna jeans från ACNE. Att klä upp sig hör inte till vanligheterna här hemma. Och trots att jag inte ser direkt uppklädd ut så är jag det :). Jag är inte den pråliga kvinnan med glitter och glamour utan gillar i kläder, som i allt annat, enkelhet samt starka kontraster. Det gäller att hitta sin stil annars trivs man inte. Även och glitter och glamour är snyggt på någon annan är det inte det på mig. Jag är alldeles för pojkig :).
Jeansen satt som klister till en början men med lite svett och tårar kan jag nu andas och magvalkarna hänger inte utmed byxkanten längre. Visste Ni att man helst aldrig ska tvätta jeans, iaf inte den första tiden. Då förlorar den sin passform. Armbanden är hemmagjorda och det med stjärna, u´re my star, kan Ni beställa HÄR.
Brunt, svart och grått. Och döden på ett hörn. Men döskallar kan vara ganska charmiga :). Eller hur?

Klackarna på (från H&M) och till detta bar jag en sportig jacka från Fjällräven. Tyckte det blev en bra kontrast. Klackar och sportigt. Saknade bara en snygg feminin väska. Min vän har en chockrosa liten väska av Marc by Marc Jacobs som jag tänker låna nästa gång jag ska piffa till mig (om ett halvår då :)). 


Så ja, en outfitbild. Hmm, jag är gaska skeptisk till sånt här, att visa outfitbilder menar jag. Känner mig inte bekväm och har, som jag nämnt tidigare, inte alls vidare bra självförtroende. Men what the heck. Jag gillar mode, jag gilla att skapa kontraster, jag gillar att inspirera. Så jag får väl sluta att känna mig obekväm och är det någon som tycker jag är helt sinnesjuk som lägger ut bilder på mig själv så här så är vi två :).


Vad tycker Ni om outfitsbilder? Crazy?


Nu ska jag göra ett armband till den HÄR tjejen. Hoppas hon blir nöjd. 




KRAM/Jennifer

7 kommentarer:

  1. SKit snyggt Jennifer!!
    Detaljerna är så snygga på dessa ACNE...
    Å jag tror du var säker både skitcool & skit snygg när du var ute ;)
    Tack för grattishälsningen...goa du!!
    Ha en skön kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fin! Förstår inte hur du håller dig sån, tränar du mycket eller? När jag slutade amma och även lärde henne att sova inomhus i sin säng (innan var jag tvungen att promenera ca tre timmar om dagen med henne) så gick vågen direkt upp 5 kilo... Får bli ändring någon gång.
    Dragkedjan på byxan var jättetuff, enkel och stilig samtidigt. Hela du är stilig! Tjusigt! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jättesnyggt, enkelt och stilrent. Och visst är det kul att klä upp sig ibland...då känner man sig extra fin.

    Brukar kika in här med jämna mellanrum, dock är jag dålig på att kommentera. Tycker dina inlägg med hälsotema är jättebra, hoppas på flera i samma stil. Hoppas din pappa mår bättre.

    Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för dina fina ord Jennifer. Och vilken snygg outfit! :) Kram på dig & hoppas att din vecka har varit bra.

    SvaraRadera
  5. Hej Hot Mama! Jag gillar dina outfitsbilder och jeansen är supersnygga! Kram Malin

    SvaraRadera
  6. SKIT SNYGGA armband!!! "You are my star" armbandet vill jag köpa nästa gång vi träffas. Ett till mig och ett till Jonas :)

    Kramar Frida

    SvaraRadera