tisdag 10 januari 2012

a time of change.

tove admans edison är en av mina favortilampor.
men Liv av Klong toppar nog favvolistan.
häromdagen fick jag ett av mina ryck.
"förändring" skrek rycket, ganska bryskt.
blev lite rädd :).

 och med det så  blev lampor förflyttade.
tavelväggar plockades ner.
hyllplan skall målas.
ramas skall målas.
lyktor skall spreymålas.

ett nytt print inhandlades.
krukblommor skall köpas idag.
lite rosa ska få flytta in igen.

jag tycker det är så roligt :).
att förändra menar jag.

men nu till saken.
en ny lampa skall också införskaffas.
på tiden.
men så länge körde vi på prov.
Liv-lampan aka my darling fick flytta till vardagsrummet ovanför matsalsbordet.
två edisonlampor (tove adman) hängdes upp i köket.
men bara på prov som sagt.

för att känna på förändringen liksom.


jag har en del förslag/drömlampor som ni får se i ett annat inlägg.


ni får hjälpa mig välja :).


ha en fin dag.


nu: egentid på stan. jiiih!


kram/jennifer

4 kommentarer:

  1. Mmm, snyggt! Jag längtar tills vi får upp våra två edison lampor! Du bjuder alltid på så vackra bilder och mycke inspiration. Tack för det.

    Ha nu en riktig mysig tur på stan och njut av egentiden!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Fina lampor du har!

    Men du, en fika på Väla lät inte dumt, måndag eller tisdag då! Barnfria både du och jag, yeh! :-) Vi hörs om vilken dag det blir.

    KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Då ser vi fram emot att få se alla fina förändringar! Tack för den underbara inspirationen.

    Må väl!

    SvaraRadera
  4. Skoj med förändringar! Jag önskar att jag kunde hitta den inspirationen hos mig....

    <3

    SvaraRadera