tisdag 28 augusti 2012

jinxed.

instagram/@etthornaveden.

otur!
tror ni på att man kan drabbas av otur?
rent magiskt sådär?
jag tror på det starkt efter veckan som varit.

nämnde ju att jag blivit blåst av ett företag på en stor summa pengar och varit och är fortfarande i tvist med detta företaget sedan i onsdags.
jag spärrade självklart mitt visa-kort i samband med detta.

jag blev av med mina ray ban-glasögon torsdags (säkert pga min enormt stressade tillvaro) och de har inte blivit återfunna :(.

min sambo råkar ta fel digipass (min då) när han skulle in på sin bank så han tryckte fel lösen tre ggr och jag förlorade därmed kontrollen över mina pengar och fick ringa om nytt (tog bra med tid det med).

igår hade jag inget minne kvar på mobilen och blev tvungen att radera, vilket inte gick via mobilen (knäppmobil) utan en överföring av bilderna till datan måste göras.
och puff så har jag förlorat alla de 3000 bilder jag hade på mobilen.
hittar inte dom nånstans!
vet i hundan vad som hände vid överföringen (grrrrrr och väldigt ledsen då 2000 av bilderna var på mina goa pågar).

idag kontaktade jag min vårdcentral för att få ett intyg (anledningen till varför är för sinnessjuk för att nämna här) på att jag varit sjuk i onsdags vilket jag ringde in om samma dagen.
nä, då visar det sig att de inte gjort några anteckningar på detta och klabbar till det ytterligare i min tvist med blufföretaget.

idag upptäcker jag att jag tappat mitt andra visa-kort.
förhoppningsvis ligger det i mitt skåp på jobb men detta innebär att jag nu inte har någon tillgång till mina pengar överhuvudtaget tills dess att jag fått ett nytt/hittat mitt andra kort.

dessutom har min rygg/mage börjat krångla rejält och jag hade en magattack i söndags.

alltså.

jag måste hålla mig inomhus.
dra något gammalt över mig och kanske be, aldrig gjort det förr, till gudarna att de skonar mig.



hade jag inte haft min underbara familj just nu hade jag avlidit av både ångest, irritation och depression.
kanske av annat med.
man glömmer att äta när man är så stressad, orolig och nervös.



nu har jag iaf fyllt på med energi.
vi åkte till stan och åt lunch.
köpte varsin leksak till pojkarna och nu ska jag snart iväg och veckohandla (med mastercardet då som enbart är till för nödsituationer!!!).


åh.


allt är bara kaos.
men, värt att tänka på, vi har hälsan i behåll.
peppar, peppar ta i trä.




hoppas ni har det bättre?
någon av er kanske till och med har fått min tur istället?

hoppas.


så den inte går upp i rök bara.







kram//jennifer (o, ja visst, det ösregnar här)


7 kommentarer:

  1. men herregud din stackare :( det kan man kalla prövningar. Sant som dom säger : en olycka kommer sällan ensam .... hoppas verkligen att det vänder och det nu! För så mycket otur behöver man verkligen inte ha på en och samma gång. Skickar några styrkekramar till dig även om det inte hittar fram några borttappade saker.

    SvaraRadera
  2. hard to say what is exactly going on from just reading your blog but energy is a real thing and when it goes south on me I like to stop. stop. light a candle. take notice. and breath. simplify. walk slowly..

    SvaraRadera
  3. men din stackare! varfor ar det alltid sa? En olycka kommer sallan ensam. Allt pa samma gang, alltid. Har haft nagra veckor har borta ocksa. Och de forekommer givetvis hemma ocksa. Man blir knapp!! Pa sig sjalv framst. Undrar varfor man fortjanar detta? Sjalv ar jag nervos for mina flyg pa fredag. Orkar inte med mer klabb, jag har fatt min dos tycker jag.

    Men som du sager. Ni har halsan i behall och det ar det viktigaste. Och du ar en vacker sjal med ljuvliga pagar. Riktigt storigt med alla bilderna pa dem dock :(

    Onskar jag drack kaffe med dig. da kunnat dra mina problem jag varit med om, sa kanske det hade kants liiiiiiiiiiite battre, hehe.

    kram

    SvaraRadera
  4. jag började med att bara lägga huvudet på sned och tänkte.. nej .. oj.. nej .. fy.. men hallå!!
    Och på slutet kom jag på mig själv med att le.. för att du är så söt och nämner regnet i ren ironi liksom.
    Allt på en gång.
    Stackare. men kram kram kram till dig i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Meeen stackars dig!! Vilken otur du har haft :(
    'A certain darkness is needed to see the stars' SÅ SANT! Hoppas att det löser sig för dig fina du!
    Puss!

    SvaraRadera
  6. Jesus, söta Jennifer! Men det vänder vet du. Helt säkert. För är det nån´som förtjänar megaflyt så är det du. För du är en sån´väldans´härlig inspiration för oss alla - oavsett om du har tuffa dagar. Och jag har sagt det förut - men dina små är verkligen så söta så man dööör. Mys lite med dem så hejar jag på turen nu! Kramar

    SvaraRadera