måndag 3 december 2012

to worry = a waste of energy.

daniella witte.
bilder via pinterest. 


svart fick bli dagens röda tråd.
jag gillar svart.
men det har jag sagt förrut.
blah blah.
och kommer säkerligen säga det igen :).


idag har varit en tuff dag.
vet inte riktigt varför men tror det var för att jag tappade kontrollen lite.
kände mig helt lost ett tag.
vad ska jag göra först?
det måste fixas.
det ska packas.
det ska skickas.
bilder skall redigeras.
mejl skall svaras på.
köksskåp skall rivas ner.
vägghyllor likaså.
vi har f-n ingen mat i huset.
som vanligt.
f-n, ropade jag högt flera gånger idag.
men lugna ner dig skulle jag egentligen sagt till mig själv för där finns ingen anledning att stressa upp sig.
allt blir bara fel då.
eller hur?

........................................

som jag sade till mina oroliga kollegor häromdagen.
de mådde så dåligt för alla förändringar som skulle ske på vår arbetsplats.
jättestressade för hela grejen.
jag fattade ingenting.
kände ingen oro.
"men varför oroa sig innan för? tänk om allt funkar super. vi måste ju hjälpas åt bara".
att ödsla energi på potentiell oro är totalt meningslöst.
och ändå.
trots att jag bär på svaret själv och läxat upp andra t.o.m så gör jag likadant själv.
galet och smått korkat.

bild av mig.


jag ska bättra mig och inte bli som de äldre kvinnorna på mitt jobb.
för f-n.
se till att jobba lite.
inställning damer.
inställning.
allt handlar om inställning, och att ta ansvar.
förändring är kul!!!
apkul!

utan förändring blir man less.

förändring ger utmaningar.
utmaningar ger ökad tankeverksamhet.
ökad tankeverksamhet ger utveckling av hjärnan och en hel del aktivering av limbiska systemet (ni vet, hjärnas belöningscentra).
det tackar jag inte nej till.
men varför gör vissa människor det?
tackar nej till sånt?
rädsla.
eller hur?
att lämna sin trygga zon är inte poppis hos människoarten.
se mig som en alien.
jag skiter fullständigt i min trygga zon :).


exakt.


det får jag inte glömma....






kram//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar