söndag 23 juni 2013

vår midsommar 2013 och mitt liv (behind the scenes).

det skulle ju regna på midsommar så vi drog upp ett tält i trädgården.
inte en droppe i häljarp.
hmm.
@jenniferlevau
midsommarglada tjejer.
ett kul gäng det här.
alla med småbarn och lika smått förvirrade allihopa :).
jag ser ut som steve urkels syster dock men det får jag väl leva med antar jag.
bild/via @sankoo.



aston aka zlatan fick äran att lira boll med bästa jonas olsson.
helnöjd kille vill jag lova.
"jag räddade en boll, mamma. som jonas sköt" :).

minibordet.
mina barn i ett nötskal.
den ena äter konstant.
den andra har för femte gången bytt utstyrsel och agerar nu tomte....på midsommarafton.
ebba charmar oss som vanligt.
finaste familjen med lilla annabelle, snygga frida och fotbollsproffset och west bromwich-stjärnan jonas olsson.
jonas är för oss mer känd som min före detta klasskamrat och en av min mans bästa kompisar.
vackra emilia och hennes jonas/robins bästa vän och arbetskompis.

goaste oliver.
vackra alexandra iklädd tube necklace small ;).
het som få.
david är en fantastisk kock och bjöd på godaste grillbordet.
amadeus.
sötfis och charmtroll!



denna bilden tog frida och visst är den helt magisk?
frida.
så fin!

och så dricker vi lite till :).
...så vi kan skratta åt när tältet flyger över huset kl. 01 på natten.
tack vare stormen som drog in.
vi skrattade så vi fick magont.
tältet gick itu (förlåt pappa) och jag fick ett hål i benet (inget allvarligt :)).


men vi hade skoj.
hela dagen och kvällen...och natten.
tiden flög iväg och jag tror knappt jag hann prata ordentligt med någon där :).
men så brukar det bli när kidsen finns med i bilden.
en ska sova, en ska kissa, en har bajsat, en slog sig, en vill gunga, två bråkar osv. osv.

................................................


idag är jag fortfarande trött (både pga midsommaraftonen i allmänhet och den följande nattens sömnbrist. varför måste män snarka och snacka i sömnen när de har druckit för mycket alkohol?? men också för så mycket annat).

robin har jobbat över idag så jag har varit ensam med ungarna.
eller min mamma kom och avlastade ett tag.
de är bra intensiva nu.
energiska, stimmiga och trotsiga.
bråkar, busar och bråkar igen.
jag är helt slut i huvudet.
vi längtar ofta tills de somnat.
usch.
hemskt.
men just nu känns det så.
älskar dom överallt annat men ibland ifrågasätter jag vår uppfostran.
hur jävla hård skall man vara?
nä, tänk om. 
innan det blir för sent.

......................................

vår toalett gick i sönder precis också.
den står och rinner och det går inte att spola.
åååh.
och en ny har vi definitivt inte råd med just nu med tanke på att jag inte kunnat ta ut en lön på 6 månader (att vara nyföretagare sucks!) .
dessutom fick robin en skatteskuld i danmark på ca 45000 sek för att han gjort "lite fel" i sin deklaration.
en idiot på deras jobb fick för sig att anmäla några stycken på arbetet bara för att jävlas och...ja, vara en idiot.
så så trevligt har vi det just nu.
blir man sinnessjukt arg eller?

men det tar inte slut :).

jag har fått kronisk dermatit på kinderna.
är allergisk mot strålningen från datorn.
kan max sitta där en kvart sedan blossar skiten upp.
riktigt less på det.
ingen höjdare när mitt arbete är 80 % dator.

min mag/ryggont är tillbaka och kommer och går ganska ofta nuförtiden.
suck för det med.
borde besöka en naprapat igen (hjälpte riktigt bra sist) men pengarna räcker inte till där heller.
haha.
f-n!

ja, ni märker att jag är allt annat än glad.

och sådant borde jag inte berätta här.
men humöret är inte på topp just idag.
imorgon känns allt nog bättre.
hoppas jag :).
för...det finns ju de som har det så otroligt mycket värre.

jag blir ensam imorgon i alla fall.
no kids.
skall jobba ifatt en hel del.
det skall bli skoj.
trots att jag måste bära strålningsskydd och lägga mig ner på sidan en gång i timmen för att räta ut min rygg så den och magen inte börjar göra killmenow-ont.

amen gud :).
optimisten va?


förlåt.



men för er som följt mig ett tag.
ni vet.
och jag var mer öppen förr.
jag hann vara mer öppen förr.
och bara för att jag inte är det nu betyder det inte att mitt liv är som en dans på rosor.
nope.

men vems är det?


vi har varandra.
mycket viktigt!
och 3/4 av vår familj har hälsan :).
borde besöka en läkare igen.
hhhmm.
men det kostar ju också :).
sedan tycker min lärkare att jag skall börja dra ner på och sluta med mina anti-depressiva.
hahahaha.
inte läge just nu :).


nä.
nu ska jag sluta.
men nu mer än nånsin är jag så tacksam för mina vänner, och min familj.
blir bra lost ibland.



och tack för ni finns <3!
ni vet inte hur otroligt glad jag blir varje gång en order kommer in.



ha en fin vecka.




kram//jennifer



2 kommentarer:

  1. Hej, låg och kollade pinterest nu innan jag somnade och såg en utav dina bilder. Blev lite nyfiken vart den kom ifrån och insåg att den inte alls är länkad tillbaka till dig. Här är länken http://www.4bildcasa.it/2013/04/le-idee-del-lunedi-parte-seconda.html?m=1 själv hade inte jag gillat att mina bilder låg uppe utan länk fast vad vet jag dom kanske har frågat dig. Ville bara upplysa dig : ) hoppas du får en bra kväll och du, jag längtar också tills min går och lägger sig och ser fram emot en dag utan henne imorgon så du är inte ensam ; ) och det betyder inte att vi älskar dom mindre.
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello!
      Tack snälla. Nä, inte så kul.
      Du har så rätt :). Tack så mycket.
      Ha en fin dag!!

      Radera