tisdag 20 augusti 2013

my black & white home.


satt och stirrade på mitt vardagsrum häromdagen.
den dagen jag var så ledsen.
barnen var hos farmor och farfar och robin spelade match.
jag bara satt där.
glodde mig blind på allt svart och vit :).
vad har jag emot färg egentligen?
jo.
människor i sig är så otroligt färgglada.
personligheter strålar i alla regnbågens färger.
skratt är så rosa.
och att vara synestet och se färger i alla ord, namn, bokstäver och siffror gör det inte bättre.
man blir trött på färg helt enkelt.
det känns inte naturligt.
och kan jag minska på alla färgglada intryck genom att kontrollera färgskalan i mitt hem så gör jag det så gärna.
och golvet!
det skall bli vitbetsat så snart jag får tummarna loss :).
fåtöljen som bör förbli en trädgårdsmöbel fick komma in en sväng.
ungarna växer och vi får inte plats alla i soffan.
men snart byts den också bort.
till en drömstol :).


aprikos och blekrosa, det klarar jag av :).
en kvinnlig färg som passar bra till maskulina material och former.
soffborden är nygamla.
de har stått i förrådet men nu tog jag in dom och målade dom svarta.
valnöt kändes inte rätt.
blev nöjd.
speciellt för jag sparade lite slantar :).



men jag trivs i mitt hem nu.
jag trivs med att ideligen förändra och flytta, måla och köpa nytt.
och sälja gammalt.
ikväll försvinner mina två tolixstolar från köket.
jag klarade inte av det kalla materialet i vårt redan så avskalade och kalla kök.
vad det blir för nya stolar?
det vet jag inte än :).



vi får la se.





ha en fin dag//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar