tisdag 3 juni 2014

....inga joggingbrallor än.

pic 1, 3 pinterest/unknown source.
pic 2 my own/@jenniferlevau.
pic 4 pella hedeby/stil inspiration.

att fly sin kos mot en frihet utan vanliga vardagssysslor kan verkligen ge en en ny sorts energi och en skrikande lust efter att göra det man gjort, dag ut och dag in, innan.

vi har haft det underbart.
14 dagar på aiya napa, cypern och batterierna är fulladdade.
brunbrända ben och smaklökar som faktiskt, otroligt nog, till slut blev trött på avkylt rosévin och smakrika kaffedrinkar.

hotellet, eller resorten, vi bodde på hade allt till barnen och lite till.
och när barnen har allt och är nöjda så är föräldrarna likaså.
jag hann till och med läsa ut en hel pocketbok i solstolen.
jag hann simma flertalet längder i den svalkande vuxenpoolen medan barnen lekte loss med än det ena och än det andra i miniland, barnens egna alldeles fantastiskt härliga tillhåll.

men som sagt, efter 14 dagar (och med två av dessa hand i hand med maginfluensa) så är vi mätta (bokstavligt talat (god, vad vi har käkat) och belåtna och återgår nu till vanliga rutiner.
dock flyger mina tankar ideligen iväg till känslan av mina fotsulor mot den kritvita sanden på stranden.
och mitt ansikte mot solens värmande, smått brännande strålar och de ljumma vindarna som aldrig riktigt hittar en väg till sverige.
vi ska åka igen.
om ett år.
till samma ställe.
och jag som alltid sagt att nej, aldrig två gånger på samma ställe :).
men med barn så ändrar man sig oftast till det motsatta än det man en gång, på yngre dar, tänkt och känt.



imorse vägrade jag klä på mig på benen trots att jag nästan hackade tänder av kyla.
mina bruna ben ska inte få döljas under joggingbrallor och jeans oavsett hur mycket jag fryser.
en snabb titt neråt och jag är tillbaka i solen.



och att jag hade saknat mitt hem så otroligt mycket kunde jag inte ana när jag var borta.
men att vara hemma, att vara nöjd med många (inte alla. det är man väl aldrig) delar av sitt hem är så skönt.
trivs i mitt färglösa hem.
i det minimalistiska men livfulla (alla fotografier och magasin. alla bilder på människor) med alla små vackra detaljer som jag mer än gärna flyttar runt på och byter ut efter humör och säsong.


pic 1 lina kanstrup.
pic 2, 3 pinterest/unknown source.
pic 4 nettanatalias


ett starkt shoppingsug gav sig till känna så fort jag slog upp ögonen imorse :).
lite nytt till garderoben tack.
och zara bland andra hade visst fått in en hel del fint.
nu ska jag surfa runt bland bloggar och butiker och pinna mig fördärvad.
vilken härlig kick.
avhållsamhet är en god sak visst :)?

love it!
från zara.




ses snart igen tror jag.
och välkommen till j. levau shop som är öppen igen!





kram//jennifer

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem Jennifer, vi har såklart saknat dina uppdateringar! Stor kram!

    SvaraRadera