tisdag 12 augusti 2014

den nya vardagen.


tumlaren brummar i tvättstugan.
vi har lagt i mjukgörande torkbollar i maskinen istället för sköljmedel.
hade aldrig fått för mig att addera sköljmedel till mina kläder.
det påstås inte vara bra alls.
oavsett.
igår var min första dag på blodcentralen efter semestern och det kändes helt ok.
(trots en liten (läs stor) miss från min sida vilket resulterade i ett minus på 2,5 timmar på flexen.
sommarskalle.
idag blev en "ledig" dag och vi mjukstartar med endast två dagar på blodcentralen totalt denna veckan.
istället får jag lägga tiden på j. levau shop som släpat sig fram i samma långsamma takt som jag själv denna semester.
men nu så.
packa, tillverka smycken, posta, mejla, beställa hem nya och mer varor och mer material.
aston börjar dessutom i förskoleklass nästa vecka så vi fick ta del av ett litet informationsmöte idag, hela familjen.
allt lät faktiskt hur bra som helst.
lärarna kände vi sedan tidigare och de är otroligt härliga och förståndiga.
kommer blir bra detta!

mina galna favoriter.

även om det är skönt att börja jobba igen och falla tillbaka i rutinerna som man för några veckor sedan avskydde så kommer jag garanterat att minnas denna sommaren.
avkopplande och mysig.
vädret sen...
men jag kommer sakna mina skruttar så det svider i hjärtat när jag väl är och jobbar.
märkte av det bara igår efter några timmar.
ni är mitt allt ska ni veta.


vackra elin, andy och söta tova fyra månader.
en namngivning blev till ett bröllop.

i dagarna fick jag även agera bröllopsfotograf.
fick en plötslig förfrågan i sista minuten och jag kunde inte tacka nej.
jag har aldrig gjort något sådant tidigare och ska jag vara ärlig så har min systemkamera nästan dammat igen under sommarmånaderna.
men det var bara att borsta bort och ta mod till mig.
hoppas, hoppas bara att de blir nöjda.
mycket redigering kvar bara.

i mitt kök.
STILINSPIRATION - Pella Hedeby

regn och rusk får en att vilja förändra i hemmet.
varje höst kommer suget efter nytt....
måla om.
flytta.
köpa.
det sistnämnda ska jag verkligen försöka undvika.
men man kan göra mycket med billiga medel om man bara vill.
ska börja måla mios rum snart.
ska bli grått är tanken.
kul.



tummen upp zara, filippa k och cos.

det är ju självklart inte bara interiören man vill uppdatera utan även garderoben.
men vi får se om det blir en slant över efter allt ungarna behöver.
mössor, höstskor, vantar, jeans....u name it.
jag får väl gå i samma lasar i år igen :).
men helt ok med det också.
oftast.
och det är visst en sådan sak som kommer med åldern.
man är inte lika ytlig längre.
man behöver hela tiden inte nytt, mer och dyrt.
man är nöjd ändå.
det finns viktigare saker.
;).




kram på er.



mio står och drar i mig och frågar om vi kan baka muffins, hehe.





//jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar