söndag 30 november 2014

TRADITIONER och BORTSKÄMDA UNGAR.



hej!

vi njuter av att juletiden är här hemma.
jag tycker det är bra mysigt!
kör på med baktraditionen och det enkla men ack så vackra julpyntet.
tänder en massa ljus och lasar runt i raggsockor och grovstickade koftor.
ungarna är tyvärr ganska jobbiga för tillfället.
sjukligt bortskämda och gnälliga.
mio är i en dryg trotsålder där precis allt är fel, vad man än gör och hur man än gör det.
så otroligt mycket gnäll att det ryker ur öronen på mig.
det var ok när han fyllde 3 men nu blir han 4 på söndag och sådant uppförande tolereras inte mer.
punkt.
vi får bli hårdare (borde blivit det från början)...eller än så länge är det bara jag som sätter ner foten.
min man curlar den lille skiten hit och dit hela tiden :).
de ses bara lör-mån då mio sover när pappa åker och kommer hem från jobb.
så jag förstår.
men det får bli ändring asap annars får vi större problem i framtiden.
och aston.
allt vi serverar på matbordet är urk och blä och "det tycker inte jag om"!
smaka.
gnäll inte (mamman i huset kokar).
och försök äta lite oavsett.
de ska baske mig vara glada att de ens får mat.
skulle varit himla kul att se vad som sker om vi slutar kocka och servera dom ideligen.

jaja, njuta var det visst, eller vad sa vi :)...?



nu är det ju mer bakandet som tilltalar mig.
ätandet överlåter jag till någon annan.
inte så glad för bullar och kakor.
växer i bugen på en av det där hemska vetemjölet.
ska se om jag lyckas hitta nyttiga och bra recept men inte orkat/hunnit leta än.
har ni några bra tips?


måste ut och lapa sol idag.
behöver ljusterapi som nämnt.
bara att passa på så länge solen visar sig...
att det ska vara så svårt just för tillfället.
att krypa ner under en gosig filt och bara mysa (sova) lockar desto mer :).



++++++++++++++++





önskar er en härlig första advent//jennifer


2 kommentarer:

  1. Ah - jag älskar att läsa det här. Har ju själv två killar, 2,5 och 4,5 och fy fan vad de driver mig till vansinne - typ varje dag. En och en är de väl ok men så fort de är tillsammans så kivas det om ALLT. Och det är ALLTID någon som gråter och det är aldrig någons fel. Gud vad trött jag blir på det.

    Och sen att de inte äter - jag funderar på att lägga ner det helt och hållet och bara servera fil & flingor till middag varje dag. De vill ju ändå bara ha "frukost" jämt. Så tack för att du ärligt delar med dig. Ibland tänker jag: "det är BARA mina ungar som är så här jobbiga" men alla tampas nog (mer eller mindre) med samma problem.

    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha. tack för din tid!! kul att jag inte är ensam. men det hade ju varit konstigt om det varit så!!
      ja, skittrött blir man och ännu mer trött på sin egen tjatiga stämma.
      pallar inte bita ihop alltid men man försöker.
      lycka till och tack igen för dina rader.
      styrkekram och god jul// jennifer

      Radera