söndag 29 mars 2015

L A T E L Y.

via my unfinished home.
ikeas billiga träpallar kan få sig en het ny look väldigt enkelt.
tror bestämt att jag ska ge mig på detta när lusten faller in.

jag kan sitta ner igen tack vare gårdagens yogapass.
fått någon form av reumatismliknande besvär i ländryggen/bäckenet.
kan knappt stiga upp från sängen på morgonen då ryggen är så stel, och gör fruktansvärt ont.
misstänker att det har något att göra med mina tarmar.
läkarna tror det är crohn´s (FAN) så väntar på en koloskopi.
men tills dess så får jag göra det bästa av det själv.
ingen stress.
 bra mat som inte triggar inflammationer ytterligare. dvs socker-, gluten-, komjölk- och stärkelsefri kost så gått det går och ekologiskt! gifter ska man verkligen minimera när man har inflammationssjukdomar.
motion! när jag tränade yoga kontinuerligt så försvann mina ryggbesvär ganska omgående.
nu har det blivit ett uppehåll och jag känner verkligen hur mycket sämre jag blir. trots att detta "sämre" varit min vardag i så många år nu.
ja.
sköter man inte sig så slår det en i nacken förr eller senare.
so true!
efter jag fick aston var jag oerhört slarvig.
stressad och så dålig med maten.
gick milslånga promenader med barnvagnen (för då sov kolikbebisen) varje dag och drack bara kaffe och åt en kanelbulle eller kanske en macka.
dagligen!
enbart.
jisses.
om jag vetat det jag vet idag då.
så tänk på det.
ta hand om er idag.
imorgon kan det vara för sent.





gluten- och mjölkfri chokladkaka utan raffinerat socker av ditte ingeman.

den här önskar jag mig till trädgården.
riktigt fin!
från granit.

på tal om att önska.
jag fyller år imorgon.
32 år.
herregud!
jag önskar mig dock ingenting.
sol hade väl varit nice men prognosen visar tyvärr det motsatta.
det blir en semesterdag, restaurangbesök på VED i lund med mamma och bara en allmänt lugn dag, med en lyxig twist på kvällen.
räcker gott och väl och egentligen det enda man behöver.
familj, ledighet och kärlek :).
låter verkligen mer som att jag fyller 52 :).


@jenniferlevau.

jag är inte så social av mig.
inte på det sättet som man kanske förväntar sig av någon.
får jag välja mellan att vara ensam och/eller med familjen, eller med vänner och folk så väljer jag det förstnämnda.
att sitta här i soffan, med en bra bok och lyssna på kidsen när de snackar och leker är det jag gillar mest.
okomplicerat och stressfritt.
ibland känns det så krystat det här sociala engagemangen.
vi måste ses, måste prata i telefon, måste höras vid.
det har jag inget behov av.
kravlös vänskap är det bästa som finns.
man vet vart man har varandra och man vet att man ställer upp för varandra när det väl knivar sig.
och man ses och hörs när man vill och kan.
no hard feelings.

och när man väl ses får det gärna se ut så här....


...ni vet de samtalen som man blir så exalterad över att ha och föra.
när vi förstår varandra.
när samtalsämnena blir så bra att man går hem tillfredsställd och glad.
man har absolut inte pratat väder och vind.
inte kläder och inredning.
inte smink och hår.
utan det där djupa.
det där som finns under ytan som man inte ser och hör så mycket av tack vare all ytlighet.
att våga vara ärlig och få ärlighet tillbaka.
grym känsla!



jaja.



nu ska jag sluta mala på :).




men mina två tips idag är alltså ;):


 + ta hand om dig idag.
+ kravlös vänskap och ärlighet.









ha en fortsatt fin söndag// jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar