tisdag 5 april 2016

en födelsedag.



Vi har en tradition.
Jag och Robin har aldrig kalas när vi fyller år.
Eller, vi har inte haft det på satans många år nu.
Det är inte vår grej riktigt.
Vi kör istället en lyxig date och upplever saker tillsammans som vi annars inte har tid eller pengar till.
Nu var det min tur att fylla år och vi beslöt oss för att ta oss in till Köpenhamn igen, med hjälp av födelsedagspengar från föräldrar och svärföräldrar :) (tack).
Bara för att strosa, äta gott och njuta av egentiden.
Och vi hade dessutom tur med vädret (otroligt :))!




Lunch i solsken och under en värmelampa.
På Café Victors får man en paus från Strögets puls och kan njuta av goda viner och fina danska smörrebröd.





Shopping är kanske inte vår största prioritet när vi är någonstans men visst så får guldkornen sig ett efterlängtat besök.



Fördrink i solen (och tacka Gud för värmelampor och filtar) innan kvällens höjdpunkt, restaurang Geist.


Superhärlig miljö och underhållningen framför talangfulla kockar gjorde upplevelsen ännu mer magisk.
Smakerna är intressanta men enkla och dryckerna väl genomtänkta.
Min favorit (förrutom vinet :)) blev desserten, hör och häpna, med saltad wasabi och gräddkola.
Att kunna beställa in rätter allt eftersom är super för kunden och, ur businesssynpunkt, sanslöst smart :).


Någon timme senare så är vi hemma i våra sängar igen, relativt möra men väldigt nöjda.
Härligt att bo så nära denna fantastiska huvudstad som bjuder på allt mellan himmel och jord.
Nu längtar jag till september då mannen fyller år och vi beger oss iväg på ytterligare en minnesvärd upplevelse.
Fast först blir det vår med allt vad det innebär och därefter Grekland, sommar, sol och semester och flera andra fantastiska upplevelser.
Det ska vara gött att leva....Inte sant :)?

Och med de orden så förstår ni att jag mår ganska bra just nu.
Energin är tillbaka, jag har följt mina egna råd, tränar lätt några gånger i veckan, har inga krav (inga omöjliga eller många sådana i alla fall) och lyssnar på min kropp.
Kost, rörelse och vila.
Att göra saker som är kul flera gånger om dagen och göra vissa saker som bara är för min egen skull.
Just do it!
Ingen annan lär göra det åt dig :).

Livet är kort!

I mina tankar finns Bodil, min styvmormor, som somnade in förra veckan och fick frid efter en lång tids sjukdom.
Du var en underbar människa som spred värme och glädje.
Tack för du var en del av mitt liv så länge.




Kram// Jennifer

1 kommentar: