onsdag 25 juli 2012

walking on clouds, new in and the summer days.

jag precis efter naprapatbesöket i måndags.
rakare i ryggen får man leta efter och jag kan nog addera 2 cm på min längd.
kände mig så otroligt mycket lättare på något sätt.

sedan i måndags har jag gått på moln.
trots man inte sett till ett moln så långt ögat kunnat nå i flera dagar nu.
jag var nämligen hos en naprapat som knäckte rätt hela min rygg samt mitt bäcken.
jag var både otroligt stel samt helt skev på höger sida.
och vet ni...
jag har inte haft ont i magen sedan dess.
otroligt!!!
från att ha haft plågsamt ont vareviga dag nu den senaste månaden så har jag inte känt ett dyft på tre dagar.
ja, jag vet.
det är bara tre dagar men jag kan nästan garantera att mitt magproblem grundade sig i ryggen och påverkade till slut bukmuskulaturen och med det tarmperistaltiken.
ni förstår inte hur glad jag är!
fri från smärta iaf för ett tag.
kanske för alltid (håller tummarna så hårt att de vitnar).
nu ska jag på massage imorgon och till naprapaten på måndag igen för att justera lite till.
härligt!
för tänk om jag bara gått och väntat på den här koloskopin i två månader, och som säkerligen inte visat ett dyft, istället för att tänka ett steg längre (dvs alternativ medicin) och bli av med skiten på studs.
ja, nu tänkte ju inte jag helt på egen hand utan jag googlade mig fram till ett forum där flera beskrev samma symptom som mig och där några hade blivit botade av en naprapat.
tacka gud för internet och sociala medier.
förresten.
ni med diagnosen ibs (irritable bowel syndrome) och som inte provat naprapati kan kanske få hjälp på det sättet.
värt ett försök!


.......................................



nu går vi in på ett helt annat ämne.
ett beroendeframkallande sådant.
dvs shopping :).
jag och min vän alex diskuterade häromdagen vad i hundan det är fel på oss kvinnor, eller vissa av oss iaf.
varför får vi en sådan kick av att shoppa?
vilket tomrum fyller vi?
och varför?
någon som vill gräva ner sig ytterligare i det här och ge oss ett troligt svar?
trots att vi malde det här med shopping och hur sjukt det beteendet egentligen är så åkte jag raka vägen till ikea och väla i helsingborg och blåste pengar så det ekade på banken.
korkat värre.
men nu var jag ju redan inställd på det.
hade liksom redan triggat shoppinggenen.
och visst blev jag nöjd med mina köp :).
men lite ågren över det glesa kontot har jag nog allt nu efteråt.
men det får lösa sig (knut for sale soon :)!).
men sedan blir det stopp, på shopping alltså.
på ett väldigt bra tag iaf :).


nytt runt köksbord, docksta, samt en saltkvarn, som namngivits ädelsten, i skimrande sten, båda från ikea.
och en vacker träskål från granit, 50 % off :).
 en klämlampa, från nya lampkollektionen hektar, från ikea.
ett paket från cos kom med posten igår och där i låg bland annat nya vackra trosor.
jag var verkligen skyldig sambo detta.
min urtvättade bomullstrosor från 1995 måste brännas.
snälla josefin (20 kvadrat) skickade ner denna trekantsmönstrade kudde från afro art till mig.
den fanns inte på hemsidan utan bara i butik och inte har vi en sådan bra butik här i skåne.
kudden passar perfekt i soffan bredvid en prickig sådan från samma butik.


egentligen har jag shoppat alldeles för mycket till men det vågar jag inte visa er nu.
skäms lite för att jag spenderat så mycket pengar på så kort tid :).






......................................




istället så visar jag er att vi njuter lika mycket som alla andra av den tropiska hettan.
bor på stranden från 10-16, badar i plaskpoolen i trädgården och grillar gott, bläddrar i tidningar och leker massor till ungarnas ögon går i kors.
sommar!



blidde ett instagramhagel :).
ursäkta!


ses kanske i dagarna och om inte så hittar ni mig i solen lekandes med mina fina pågar.
älskar dom så det bubblar i magen och bränner i hjärtat.




njut nu sommaren mina vänner!






kram/jennifer

4 kommentarer:

  1. Men gud vad underbart Nenne !!! Det är ju helt fantastiskt och jag är så himla glad för din skull! Hoppas det kan hålla sig schack nu bara. Vilka ljuvliga bilder idag, du är så duktig:) Vi njuter själv av fina dagar och imorgon får vi fullt i husvagnen för då kommer syster yster på besök med sin familj :)) Då blir det full rulle kan man säga. Vi hoppas vi hinner med ett besök på Astrid Lindgrens värld med tillsammans , det skulle var så mysigt. Ha det så gott och sköt om dig. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Så underbart skönt att du får vara smärtfri! :) Å vilka köp sen! Gillar, gillar, gillar!!! :) Kramar

    SvaraRadera
  3. åhh, så avis på ert strandhäng men VERKLIGEN att jag unnar er det, tro inget annat :) Vill också ligga där, känna havslukten, köpa glass på ankaret. Och hade jag varit hemma hade jag kommit förbi och hälsat på dig och dina små :)
    Njut nu Jennifer! Och FY vad skönt att du är bättre i magen. Till och med jag blev glad, haha.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga du...toppen om ditt magont kunde flyga iväg!! Ni verkar njuta värmen...fina instagrambilder!!
    Shoppingbegär, ja den känslan känner jag ofta väldigt stark. Måste nog "trycka hem" något ikväll. Va rädd om dig....krams m

    SvaraRadera